Şcoala vieţii: procesul evolutiv terestru
În general, procesul evolutiv al omului în aura pământului, coborârea lui din înaltul cerului în lumea terestră, "căderea" cum i se spune, este explicat într-un mod destul de abstract în mai toate scrierile apărută până acum. Mai toate scrierile ezoterice "clasice" explică destul de general şi de abstract modul în care se prezintă spiritul la încarnare, dar nu descriu în detaliu procesul complex care are loc în acele momente. În cele ce urmează vom încerca să redăm, cât mai fidel, procesul concret al palingeneziei omului în Terra aurica aşa cum poate fi văzut de un clarvăzător. Spiritul omenesc venit la şcoala vieţii, care bate la Poarta de intrare Alfa a sistemului auric terestru, este adus de înalte Entităţi cosmice, precum un elev este adus de mână de părinţi la porţile unei şcoli. Spiritul uman care vine în aura pământului este oarecum inconştient. El este pur, primordial, nemurdărit de păcat, întrucâtva, el se aseamănă Creatorului, este esenţă din esenţa Sa, "trup" din trupul 125
Său, carne din carnea Sa. Este aidoma Celui care l-a creat La fel ca într-o şcoală din lumea noastră - sau aşa cum ar trebui să se petreacă în şcolile din lumea terestră, la sosirea în "Şcoala" evolutivă a Tercei aurica, spiritul omenesc se înfăţişează înaintea "Directorului Şcolii", şi nu în faţa unei secretare sau femei responsabile cu curăţenia generală. Iar la nivelul aurei terestre, "gazda" noastră, a tuturor, este HAUTI. Conducătorul suprem al universului, implicit al Terrei aurica, este HAUTI. Dumnezeu-Tatăl HAUTI este manifestarea în formă umanoidă a lui IŞŞ, DUMNEZEU NEMANIFESTAT. HAUTI, la nivelul Terrei aurica se manifestă ca TRINITATE (pentru creştini, SFÂNTA TREIME) : TATĂL (care este HAUTI însuşi), FIUL (IISUS HRISTOS, denumit SHONA în lumea eterică) şi SFÂNTUL DUH. IISUS HRISTOS, Fiul lui Dumnezeu, este manifestarea directă a lui HAUTI în Terra aurica. De asemenea, SFÂNTUL DUH, este manifestarea directă a lui HAUTI. Dar, Terra aurica are şi o conducere, am putea să o numim "administrativă", formată din Ierarhia Fiilor Luminii, al cărui conducător este ÎNGERUL GABRIEL. Îngerul Gabriel este conducătorul tuturor entităţilor din Terra aurica, fie aceştia îngeri din Ierarhia Fiilor Luminii, spirite ale naturii sau oameni. După ce este prezentat lui HAUTI şi lui IISUS HRISTOS, spiritele umane sunt preluate de Arhanghelul Gabriel, "Directorul executiv" al şcolii vieţii în Terra aurica. De fapt, procesul evolutiv al tuturor oamenilor în Terra aurica este coordonat şi condus atât de Arhanghelul Gabriel cât şi de Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Domnul tuturor sufletelor umane din Terra aurica. Forma în care se prezintă spiritul uman prin Poarta de intrare Alfa în aura terestră este ovoidală. Aceeaşi formă o are şi în momentul în care părăseşte aura terestră şi pleacă prin Poarta de ieşire Omega. Ca formă vizibilă atât în planurile spirituale, cât şi în lumea materială, forma spiritului omenesc nu se modifică niciodată. La omul încarnat în materie, spiritul este centrat în mijlocul pieptului, undeva în zona în care se află anahata chakra. În acord cu Domnul sufletelor, Iisus Hristos, Îngerul Gabriel stabileşte Planul evolutiv pentru toate fiinţele care intră prin Poarta de intrare Alfa şi care îşi vor desfăşura activitatea în spaţiul circumscris de aura terestră. Planul evolutiv este stabilit pe baza legilor cosmice. Desigur, Îngerul Gabriel nu este singur. Alături de "Directorul executiv" al Terrei aurica există o întreagă armată de Entităţi angelice, care pot fi considerate ca fiind sinonime "profesorilor" şi personalului administrativ, de toate gradele şi categoriile, dintr-o şcoală din lumea noastră. Armata de ajutoare a Arhanghelului Gabriel, care a primit numele de Panteon sau Ierarhie în vechile religii, este structurată într-o vastă organigramă cosmică, pe grade şi pe funcţii. Terra aurica nu este structurată chiar atât de diferit de modul în care sunt structurate instituţiile din lumea materială, cu menţiunea că organizarea din lumea materiala este doar o copie imperfectă a organizării care există în planurile ortoexiste nţiale, la nivelul aurei terestre. Aşadar, comparaţia dintre modul de desfăşurare a evoluţiei oamneşti în Terra aurica şi o şcoală din lumea materială nu are de ce să fie deplasată, întrucât lumea materială reflectă, chiar dacă numai într-un mod imperfect, realităţi ale cosmosului spiritual. Unii oameni îşi închipuie că structurarea Lumii de "dincolo", a ceea ce noi numim Terra aurica, este foarte diferită de cea din lumea materială. De asemenea, mulţi oameni îşi imaginează că "dincolo" există condiţii foarte diferite de cele de "aici" sau că ei înşişi vor fi cu totul altfel decât se prezintă în planul material, dar acest lucru este destul de departe de adevăr. Există într-adevăr condiţii diferite "dincolo", dar în general există aceleaşi patternuri sau modele arhetipale. Omul are o părere prea bună despre sine dacă îşi închipuie că a 126
creat, de-a lungul veacurilor, ceva care să nu fi existat anterior în palierele ortoexistenţiale ale cosmosului spiritual. Cândva, omul va înţelege faptul destul de simplu că el singur nu este nimic şi că, departe de a fi "coroana" creaţiei, este numai unul din pionii unui angrenaj foarte vast. Omul fără Dumnezeu nu reprezintă nimic, iar această afirmaţie nu aparţine unui teolog sau unui fanatic religos, ci unui om care a putut arunca o privire dincolo de cortina ce separă lumea aceasta de lumea de "dincolo". Planul trecerii prin şcoala vieţii de către fiecare spirit este întocmit de "Directorul" Şcolii evolutive a Terrei aurica şi pus în aplicare de profesorii subordonaţi, Entităţile de diferite ranguri şi funcţii: Ierarhia îngerească. Există însă anumite entităţi care se opun planului conceput şi care încearcă, pe toate căile, să zădărnicească acest Plan evolutiv. Este, desigur, vorba despre entităţile luciferice, care au inventat, după cădere, un alt plan evolutiv pentru om, plan pe care, prin acţiunile lor, caută să-l ducă la îndeplinire prin toate mijloacele. Entităţile angelice veghetoare, "profesorii" subordonaţi Directorului executiv al Şcolii evolutive a Terrei aurica, însoţesc omul în trecerea lui de la Poarta Alfa la Poarta Omega prin toate avatarurile vieţii, atât în planul subtil, în Lumea de dincolo, cât şi în planul terestru. În planul terestru, cât timp omul este încorsetat în trupul material, sprijinul entităţilor angelice veghetoare este mult diminuat, în special datorită activităţii forţelor, energiilor şi entităţilor potrivnice interesului general divin. Importanţa acţiunii Ierarhiei de entităţi angelice aflate în subordinea directă a Îngerului Gabriel, care duc la îndeplinire Planul divin trasat de HAUTI, este decisivă pentru evoluţia omului. Omul n-ar putea exista nici măcar o secundă în lumea materială fără aportul decisiv al Entităţilor angelice diriguitoare. Istoria umanităţii, aşa cum este scrisă în cărţile de istorie, la fel ca şi cunoaşterea umană cuprinsă în enciclopediile "savante", este doar o figură de stil, care ar putea fi chiar amuzantă, dacă n-ar fi atât de păgubitoare omului în înţelegerea adevărului despre sine însuşi şi despre lumea în care trăieşte. Fără grija necontenită a spiritelor naturii faţă de mediul de care omul îşi bate joc aşa cum vrea, socotindu-se singurul stăpân al naturii şi deci pe deplin îndreptăţit să o mutileze, natura s-ar fi scufundat demult în magma primordială, din care, prin magia înţelepciunii divine, a ieşit cândva. Fără lucrarea extraordinar de complexă a entităţilor angelice, corpul omenesc n-ar putea subzista nici măcar o secundă, ereditatea ar fi o simplă vorbă în vânt, iar natura în care trăim, mediul înconjurător şi lumea materială în ansamblul ei n-ar putea exista nici ca realitate virtuală. Astfel, omul este însoţit şi vegheat permanent, de la naştere la moarte, de dimineaţa până seara şi de seara până dimineaţa, de entităţi cosmice diriguitoare care încearcă să-l sprijine şi să-l povăţuiască în demersurile pe care le întreprinde. "Munca omului de dreaptă învăţătură, până la slava sa", cum frumos denumea Îngerul Gabriel procesul evolutiv uman, se petrece neîncetat, atât în timpul stării de veghe, cât şi în timpul somnului, în ceea ce noi numim vis, atât în timpul vieţii încarnate în lumea materială, cât şi în perioada cuprinsă între moarte şi o nouă naştere. Dar, permanent, clipă de clipă, omul este asistat de Entităţile diriguitoare cosmice, îndreptăţite să se ocupe de el. În momentul în care, o data intrat prin Poarta de intrare în aura terestră, se prezintă în faţa Izvorului de lumină, HAUTI, omul începe cicruitul palingeneziei printr-o alternanţă viaţă/moarte/renaştere. Porţile de intrare şi de ieşire din aura terestră sunt situate pe nivelul ortoexistenţial cel mai înalt al Terrei aurica, în ceea ce unele religii au denumit "al nouălea cer". Este demn de remarcat, dar şi foarte important în înţelegerea structurii şi funcţionării Terrei aurica, că, deşi Porţile de intrare şi de ieşire sunt situate pe ultimul palier, ele nu sunt legate, aşa cum ar fi poate logic, de palierele superioare ale aurei terestre, de exemplu 127
de palierul spiritual sau astral, ci direct de palierul eteric al pământului. Din acest motiv, imediat după ce trece prin Poarta de intrare, spiritul omului pătrunde direct în planul eteric şi se pregăteşte să se încarneze în lumea materială. El trece, aşadar, direct în clasa întâi a şcolii, fără a mai petrece o perioadă de acomodare în lumea astrală sau spirituală. De regulă, prima încarnare terestră este de foarte scurtă durată, fătul nici nu atinge două săptămâni de viaţă. El ia contact direct cu mediul terestru şi abia după aceea, după ce moare în trup fizic, poate merge în Lumea astrală. Acest fenomen pare să demonstreze faptul că, pentru a putea pătrunde în aura terestră, spiritul trebuie să treacă prin palierul eteric şi prin palierul fizic. Numai din lumea materială se poate trece în lumea astrală, spirituală, şi nu în mod direct din planul extra-auric terestru. Iar, această constatare, cu implicaţii profunde, poate să însemne nici mai mult nici mai puţin, că orice entitate extra-terestră care doreşte să viziteze aura planetei, fie spirit autonom, fie grup de spirite, venit din alte regiuni spirituale ale cosmosului trebuie, automat, să treacă prin planul fizic, chiar dacă această trecere poate dura numai câteva fracţiuni de secundă în timpul terestru. Înainte de prima încarnare a unui om în planul terestru, care are loc la scurt timp după ce spiritul omenesc a pătruns prin Poarta de intrare Alfa şi după ce s-a prezentat în faţa Izvorului de Lumină, HAUTI, spiritul dobândeşte un corp duh sau perispirit. Acesta este învelişul specific - corpul planetar - pe care-l va purta pe toată durata şederii sale în Terra aurica. Perispiritul omului aflat la prima sa încarnare are culoarea metalului topit. Teoretic, pentru a putea pleca pe o altă planetă, în alt spaţiu auric, spiritul omenesc va fi nevoit să-şi dezbrace corpul planetar - corpul duh sau perispiritul -, să revină la starea de spirit, aşa cum a sosit la Poarta de intrare. Dar, se pare că, atâta timp cât nu şi-a încheiat pelerinajul în Terra aurica, nici un spirit nu poate face acest lucru. Scopul trecerii spiritului uman prin Terra aurica este evoluţia spirituală, iar instrumentul prin care se realizează această evoluţie este tocmai corpul duh sau perispiritul. Perispiritul este "trupul" energetic luminos în care omul există în "lumea de dincolo". Pe de altă parte, trebuie amintit că toate entităţile care există în Terra aurica se manifestă într-o formă umanoidă, fie că este voba despre oameni, îngeri, spirite ale naturii sau chiar HAUTI. Toate entităţile spirituale, indiferent dacă sunt umane - mai corect spus, indiferent dacă sunt situate sau nu la nivelul ontologic de om - au o formă umanoidă. Forma umanoidă a fiinţei umane se păstrează şi după ce omul moare şi trece în Lumea de dincolo, pe unul din palierele aurice ale Terrei. În Lumea de dincolo, forma umanoidă manifestată la nivelul corpului duh se păstrează, deşi este ceva mai estompată decât în planul material. O caracteristică importantă a procesului evolutiv uman prin aura terestră, atât în lumea materială cât şi "dincolo", este aceea că orice eveniment important, orice trecere a unei trepte sau etape evolutive este însoţită de un anumit ceremonial sau ritual. Naşterea, botezul, cununia religioasă, moartea, înmormântarea, sunt evenimente importante. Când se produc, omului i se fac anumite ceremonii sau ritualuri de către entităţile veghetoare. De asemenea, trecerea unei etape evolutive în timpul existenţei încarnate este marcată printr-o ceremonie sau printr-un ritual în lumea eterică, la care participă entităţile diriguitoare cosmice. Ceremoniile la care participă omul în existenţa cotidiană nu sunt decât reflecarea terestră a ceremoniilor care au loc în planul subtil. Există însă ceremonii importante care i se fac omului de către entităţile veghetoare în anumite momente importante care nu ţin de planul material şi de existenţa cotidiană şi de care omul încarnat nici nu are habar Un astfel de eveniment este trezirea "naturală" a unei chakra sau trecerea într-o altă clasă evolutivă. Ceremoniile care se fac în planul eteric lasă urme la nivelul aurei umane. După fiecare ritual i se imprimă omului pe aură un anumit sigiliu sau un anumit semn care rămâne în 128
perispiritul său. Cu puţin timp înainte de prima încarnare în lumea materială, entitatea umană care este la prima încarnare terestră este preluată de Îngerul Gabriel şi de entităţi angelice din categoria întrupătorilor şi supusă primului mare ceremonial în lumea eterică. Omul primeşte corpul-duh sau perispiritul, care în acest moment incipient al evoluţiei sale în Terra aurica, are culoarea metalului topit. Ceremonialul la care, în lumea eterică, este supus spiritul uman înainte de prima sa încarnare în Terra aurica se petrece cam în felul următor. Îngerul Gabriel ţine mâinile căuş, iar omul - mai precis spus, corpul său duh - se aşează, plutind, undeva deasupra mâinilor sale. Treptat, corpul duh al omului începe să pulseze, emiţând un sunet asemănător cu vocile reunite ale unor femei vesele care chicotesc. Imediat după acest moment, trei îngeri vin şi pun în jurul perispiritului trei hexagoane strălucitoare, făcute parcă din lumină, care încep să se rotească. Hexagoanele par a pluti în aer, rotindu-se cu viteze inegale, în direcţii diferite: primul hexagon, situat cam în dreptul capului, se roteşte spre dreapta, cel de la mijloc se roteşte spre stânga, iar cel de jos stă pe loc. Cu cât hexagoanele se rotesc mai repede, cu atât corpul duh al omului începe să pulseze mai tare, ca şi cum s-ar încinge. Treptat, din culoarea metalului topit, corpul duh al omului dobândeşte culoare maronie, culoare cu care, de altfel, se va încarna în prima sa viaţă. Culoarea maronie a corpul duh al omului este, culoarea cea mai de jos pe scara culorilor, pe care o poate avea un corp duh omenesc. Patru Întrupători (la acest eveniment important participă multe entităţi angelice care apar şi dispar imediat după ce şi-au îndeplinit misiunea) uneasc apoi, printr-un fir de lumină, spiritul omului cu trupul fătului din pântecul mamei. În momentul acestei ceremonii, fătul are în jur de 4-5 luni. Treptat, până la naştere, se formează complet corpul eteric al omului, primul înveliş vizibil prin clarvedere. Practic, trupul fizic este structurat pe matricea strălucitoare a corpului eteric. La început, se formează chakrele - mai întâi chakrele superioare, apoi cele inferioare. Pentru înţelegerea procesului evolutiv uman se poate stabili o corespondenţă efectivă între nivelul macrocosmic şi nivelul microcosmic. La nivelul macrocosmic se poate vorbi despre cele şapte paliere distincte - şapte "ceruri" - ale Terrei Aurica, iar la nivelul microcosmic se poate vorbi despre cele şapte chakre, căci fiecare chakră este o clasă evolutivă. Cu cât omul evoluează de-a lungul încarnărilor, cu atât chakrele şi energiile vitale încep să funcţioneze la parametrii maximi, iar culoarea corpului duh se modifică, devenind din ce în ce mai deschisă, mai strălucitoare şi mai intensă. Acest proces este numit de noi paradigma evoluţiei umane. Culoarea corpului duh este factorul cel mai important şi cel mai vizibil în ceea ce priveşte clasificarea oamenilor din Terra aurica. Fiecare culoare emite un sunet corespunzător. Prin evoluţie, pe măsură ce se modifică culoarea corpului duh, se modifică şi sunetul. Sunetul, fireşte, este în legătură cu o anumită culoare, fiecare culoare fiind însoţită de un anumit sunet de o anumită tonalitate. Cu timpul, de-a lungul reîncarnărilor succesive, corpul duh se modifică treptat, devenind din ce în ce mai deschis la culoare, căpătând totodată o luminozitate din ce în ce mai clară şi mai intensă. La începutul pelerinajului prin aura spirituală a Terrei, corpul duh al omului are culoare maroniu-roşiatic închis, ceva asemănător metalului topit. Dar, chiar în momentul primei încarnări, culoarea metalului topit se transformă în maroniu. Apoi, de-a lungul încarnărilor succesive, maroniul se schimbă în roşu - de la roşu-maroniu la roşu aprins, "curat". Ulterior, corpul duh devine portocaliu, trece prin portocaliul de toate nuanţele, apoi se transformă în galben, cu nuanţele sale, de la galben murdar, galben-portocaliu la galben strălucitor. În fine, culoarea corpului duh, evoluând, trece 129
de la galbenul strălucitor la auriu, apoi capătă culoarea albastră cu toate nuanţele sale, şi, în sfârşit, albă, de la albul murdar la albul strălucitor, imaculat, care emană o strălucire şi o claritate foarte intensă. Spiritele omeneşti, al căror corp duh dobândesc culoarea alb strălucitor de-a lungul nenumăratelor încarnări în lumea fizică, îşi încheie trecerea prin şcoala vieţii în aura terestră. După ultima încarnare terestră, spiritele al căror corp duh a căpătat culoarea alb strălucitor nu mai merg în Lumea astrală, ci, imediat după moartea fizică, se prezintă în faţa Arhanghelul Gabriel şi a lui Iisus Hristos, şi apoi în faţa lui HAUTI, unde participă la "ceremonia de absolvire". Ce se întâmpla dincolo de "ceremonia de absolvire", ţine deja de speculaţie.
În general, procesul evolutiv al omului în aura pământului, coborârea lui din înaltul cerului în lumea terestră, "căderea" cum i se spune, este explicat într-un mod destul de abstract în mai toate scrierile apărută până acum. Mai toate scrierile ezoterice "clasice" explică destul de general şi de abstract modul în care se prezintă spiritul la încarnare, dar nu descriu în detaliu procesul complex care are loc în acele momente. În cele ce urmează vom încerca să redăm, cât mai fidel, procesul concret al palingeneziei omului în Terra aurica aşa cum poate fi văzut de un clarvăzător. Spiritul omenesc venit la şcoala vieţii, care bate la Poarta de intrare Alfa a sistemului auric terestru, este adus de înalte Entităţi cosmice, precum un elev este adus de mână de părinţi la porţile unei şcoli. Spiritul uman care vine în aura pământului este oarecum inconştient. El este pur, primordial, nemurdărit de păcat, întrucâtva, el se aseamănă Creatorului, este esenţă din esenţa Sa, "trup" din trupul 125
Său, carne din carnea Sa. Este aidoma Celui care l-a creat La fel ca într-o şcoală din lumea noastră - sau aşa cum ar trebui să se petreacă în şcolile din lumea terestră, la sosirea în "Şcoala" evolutivă a Tercei aurica, spiritul omenesc se înfăţişează înaintea "Directorului Şcolii", şi nu în faţa unei secretare sau femei responsabile cu curăţenia generală. Iar la nivelul aurei terestre, "gazda" noastră, a tuturor, este HAUTI. Conducătorul suprem al universului, implicit al Terrei aurica, este HAUTI. Dumnezeu-Tatăl HAUTI este manifestarea în formă umanoidă a lui IŞŞ, DUMNEZEU NEMANIFESTAT. HAUTI, la nivelul Terrei aurica se manifestă ca TRINITATE (pentru creştini, SFÂNTA TREIME) : TATĂL (care este HAUTI însuşi), FIUL (IISUS HRISTOS, denumit SHONA în lumea eterică) şi SFÂNTUL DUH. IISUS HRISTOS, Fiul lui Dumnezeu, este manifestarea directă a lui HAUTI în Terra aurica. De asemenea, SFÂNTUL DUH, este manifestarea directă a lui HAUTI. Dar, Terra aurica are şi o conducere, am putea să o numim "administrativă", formată din Ierarhia Fiilor Luminii, al cărui conducător este ÎNGERUL GABRIEL. Îngerul Gabriel este conducătorul tuturor entităţilor din Terra aurica, fie aceştia îngeri din Ierarhia Fiilor Luminii, spirite ale naturii sau oameni. După ce este prezentat lui HAUTI şi lui IISUS HRISTOS, spiritele umane sunt preluate de Arhanghelul Gabriel, "Directorul executiv" al şcolii vieţii în Terra aurica. De fapt, procesul evolutiv al tuturor oamenilor în Terra aurica este coordonat şi condus atât de Arhanghelul Gabriel cât şi de Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Domnul tuturor sufletelor umane din Terra aurica. Forma în care se prezintă spiritul uman prin Poarta de intrare Alfa în aura terestră este ovoidală. Aceeaşi formă o are şi în momentul în care părăseşte aura terestră şi pleacă prin Poarta de ieşire Omega. Ca formă vizibilă atât în planurile spirituale, cât şi în lumea materială, forma spiritului omenesc nu se modifică niciodată. La omul încarnat în materie, spiritul este centrat în mijlocul pieptului, undeva în zona în care se află anahata chakra. În acord cu Domnul sufletelor, Iisus Hristos, Îngerul Gabriel stabileşte Planul evolutiv pentru toate fiinţele care intră prin Poarta de intrare Alfa şi care îşi vor desfăşura activitatea în spaţiul circumscris de aura terestră. Planul evolutiv este stabilit pe baza legilor cosmice. Desigur, Îngerul Gabriel nu este singur. Alături de "Directorul executiv" al Terrei aurica există o întreagă armată de Entităţi angelice, care pot fi considerate ca fiind sinonime "profesorilor" şi personalului administrativ, de toate gradele şi categoriile, dintr-o şcoală din lumea noastră. Armata de ajutoare a Arhanghelului Gabriel, care a primit numele de Panteon sau Ierarhie în vechile religii, este structurată într-o vastă organigramă cosmică, pe grade şi pe funcţii. Terra aurica nu este structurată chiar atât de diferit de modul în care sunt structurate instituţiile din lumea materială, cu menţiunea că organizarea din lumea materiala este doar o copie imperfectă a organizării care există în planurile ortoexiste nţiale, la nivelul aurei terestre. Aşadar, comparaţia dintre modul de desfăşurare a evoluţiei oamneşti în Terra aurica şi o şcoală din lumea materială nu are de ce să fie deplasată, întrucât lumea materială reflectă, chiar dacă numai într-un mod imperfect, realităţi ale cosmosului spiritual. Unii oameni îşi închipuie că structurarea Lumii de "dincolo", a ceea ce noi numim Terra aurica, este foarte diferită de cea din lumea materială. De asemenea, mulţi oameni îşi imaginează că "dincolo" există condiţii foarte diferite de cele de "aici" sau că ei înşişi vor fi cu totul altfel decât se prezintă în planul material, dar acest lucru este destul de departe de adevăr. Există într-adevăr condiţii diferite "dincolo", dar în general există aceleaşi patternuri sau modele arhetipale. Omul are o părere prea bună despre sine dacă îşi închipuie că a 126
creat, de-a lungul veacurilor, ceva care să nu fi existat anterior în palierele ortoexistenţiale ale cosmosului spiritual. Cândva, omul va înţelege faptul destul de simplu că el singur nu este nimic şi că, departe de a fi "coroana" creaţiei, este numai unul din pionii unui angrenaj foarte vast. Omul fără Dumnezeu nu reprezintă nimic, iar această afirmaţie nu aparţine unui teolog sau unui fanatic religos, ci unui om care a putut arunca o privire dincolo de cortina ce separă lumea aceasta de lumea de "dincolo". Planul trecerii prin şcoala vieţii de către fiecare spirit este întocmit de "Directorul" Şcolii evolutive a Terrei aurica şi pus în aplicare de profesorii subordonaţi, Entităţile de diferite ranguri şi funcţii: Ierarhia îngerească. Există însă anumite entităţi care se opun planului conceput şi care încearcă, pe toate căile, să zădărnicească acest Plan evolutiv. Este, desigur, vorba despre entităţile luciferice, care au inventat, după cădere, un alt plan evolutiv pentru om, plan pe care, prin acţiunile lor, caută să-l ducă la îndeplinire prin toate mijloacele. Entităţile angelice veghetoare, "profesorii" subordonaţi Directorului executiv al Şcolii evolutive a Terrei aurica, însoţesc omul în trecerea lui de la Poarta Alfa la Poarta Omega prin toate avatarurile vieţii, atât în planul subtil, în Lumea de dincolo, cât şi în planul terestru. În planul terestru, cât timp omul este încorsetat în trupul material, sprijinul entităţilor angelice veghetoare este mult diminuat, în special datorită activităţii forţelor, energiilor şi entităţilor potrivnice interesului general divin. Importanţa acţiunii Ierarhiei de entităţi angelice aflate în subordinea directă a Îngerului Gabriel, care duc la îndeplinire Planul divin trasat de HAUTI, este decisivă pentru evoluţia omului. Omul n-ar putea exista nici măcar o secundă în lumea materială fără aportul decisiv al Entităţilor angelice diriguitoare. Istoria umanităţii, aşa cum este scrisă în cărţile de istorie, la fel ca şi cunoaşterea umană cuprinsă în enciclopediile "savante", este doar o figură de stil, care ar putea fi chiar amuzantă, dacă n-ar fi atât de păgubitoare omului în înţelegerea adevărului despre sine însuşi şi despre lumea în care trăieşte. Fără grija necontenită a spiritelor naturii faţă de mediul de care omul îşi bate joc aşa cum vrea, socotindu-se singurul stăpân al naturii şi deci pe deplin îndreptăţit să o mutileze, natura s-ar fi scufundat demult în magma primordială, din care, prin magia înţelepciunii divine, a ieşit cândva. Fără lucrarea extraordinar de complexă a entităţilor angelice, corpul omenesc n-ar putea subzista nici măcar o secundă, ereditatea ar fi o simplă vorbă în vânt, iar natura în care trăim, mediul înconjurător şi lumea materială în ansamblul ei n-ar putea exista nici ca realitate virtuală. Astfel, omul este însoţit şi vegheat permanent, de la naştere la moarte, de dimineaţa până seara şi de seara până dimineaţa, de entităţi cosmice diriguitoare care încearcă să-l sprijine şi să-l povăţuiască în demersurile pe care le întreprinde. "Munca omului de dreaptă învăţătură, până la slava sa", cum frumos denumea Îngerul Gabriel procesul evolutiv uman, se petrece neîncetat, atât în timpul stării de veghe, cât şi în timpul somnului, în ceea ce noi numim vis, atât în timpul vieţii încarnate în lumea materială, cât şi în perioada cuprinsă între moarte şi o nouă naştere. Dar, permanent, clipă de clipă, omul este asistat de Entităţile diriguitoare cosmice, îndreptăţite să se ocupe de el. În momentul în care, o data intrat prin Poarta de intrare în aura terestră, se prezintă în faţa Izvorului de lumină, HAUTI, omul începe cicruitul palingeneziei printr-o alternanţă viaţă/moarte/renaştere. Porţile de intrare şi de ieşire din aura terestră sunt situate pe nivelul ortoexistenţial cel mai înalt al Terrei aurica, în ceea ce unele religii au denumit "al nouălea cer". Este demn de remarcat, dar şi foarte important în înţelegerea structurii şi funcţionării Terrei aurica, că, deşi Porţile de intrare şi de ieşire sunt situate pe ultimul palier, ele nu sunt legate, aşa cum ar fi poate logic, de palierele superioare ale aurei terestre, de exemplu 127
de palierul spiritual sau astral, ci direct de palierul eteric al pământului. Din acest motiv, imediat după ce trece prin Poarta de intrare, spiritul omului pătrunde direct în planul eteric şi se pregăteşte să se încarneze în lumea materială. El trece, aşadar, direct în clasa întâi a şcolii, fără a mai petrece o perioadă de acomodare în lumea astrală sau spirituală. De regulă, prima încarnare terestră este de foarte scurtă durată, fătul nici nu atinge două săptămâni de viaţă. El ia contact direct cu mediul terestru şi abia după aceea, după ce moare în trup fizic, poate merge în Lumea astrală. Acest fenomen pare să demonstreze faptul că, pentru a putea pătrunde în aura terestră, spiritul trebuie să treacă prin palierul eteric şi prin palierul fizic. Numai din lumea materială se poate trece în lumea astrală, spirituală, şi nu în mod direct din planul extra-auric terestru. Iar, această constatare, cu implicaţii profunde, poate să însemne nici mai mult nici mai puţin, că orice entitate extra-terestră care doreşte să viziteze aura planetei, fie spirit autonom, fie grup de spirite, venit din alte regiuni spirituale ale cosmosului trebuie, automat, să treacă prin planul fizic, chiar dacă această trecere poate dura numai câteva fracţiuni de secundă în timpul terestru. Înainte de prima încarnare a unui om în planul terestru, care are loc la scurt timp după ce spiritul omenesc a pătruns prin Poarta de intrare Alfa şi după ce s-a prezentat în faţa Izvorului de Lumină, HAUTI, spiritul dobândeşte un corp duh sau perispirit. Acesta este învelişul specific - corpul planetar - pe care-l va purta pe toată durata şederii sale în Terra aurica. Perispiritul omului aflat la prima sa încarnare are culoarea metalului topit. Teoretic, pentru a putea pleca pe o altă planetă, în alt spaţiu auric, spiritul omenesc va fi nevoit să-şi dezbrace corpul planetar - corpul duh sau perispiritul -, să revină la starea de spirit, aşa cum a sosit la Poarta de intrare. Dar, se pare că, atâta timp cât nu şi-a încheiat pelerinajul în Terra aurica, nici un spirit nu poate face acest lucru. Scopul trecerii spiritului uman prin Terra aurica este evoluţia spirituală, iar instrumentul prin care se realizează această evoluţie este tocmai corpul duh sau perispiritul. Perispiritul este "trupul" energetic luminos în care omul există în "lumea de dincolo". Pe de altă parte, trebuie amintit că toate entităţile care există în Terra aurica se manifestă într-o formă umanoidă, fie că este voba despre oameni, îngeri, spirite ale naturii sau chiar HAUTI. Toate entităţile spirituale, indiferent dacă sunt umane - mai corect spus, indiferent dacă sunt situate sau nu la nivelul ontologic de om - au o formă umanoidă. Forma umanoidă a fiinţei umane se păstrează şi după ce omul moare şi trece în Lumea de dincolo, pe unul din palierele aurice ale Terrei. În Lumea de dincolo, forma umanoidă manifestată la nivelul corpului duh se păstrează, deşi este ceva mai estompată decât în planul material. O caracteristică importantă a procesului evolutiv uman prin aura terestră, atât în lumea materială cât şi "dincolo", este aceea că orice eveniment important, orice trecere a unei trepte sau etape evolutive este însoţită de un anumit ceremonial sau ritual. Naşterea, botezul, cununia religioasă, moartea, înmormântarea, sunt evenimente importante. Când se produc, omului i se fac anumite ceremonii sau ritualuri de către entităţile veghetoare. De asemenea, trecerea unei etape evolutive în timpul existenţei încarnate este marcată printr-o ceremonie sau printr-un ritual în lumea eterică, la care participă entităţile diriguitoare cosmice. Ceremoniile la care participă omul în existenţa cotidiană nu sunt decât reflecarea terestră a ceremoniilor care au loc în planul subtil. Există însă ceremonii importante care i se fac omului de către entităţile veghetoare în anumite momente importante care nu ţin de planul material şi de existenţa cotidiană şi de care omul încarnat nici nu are habar Un astfel de eveniment este trezirea "naturală" a unei chakra sau trecerea într-o altă clasă evolutivă. Ceremoniile care se fac în planul eteric lasă urme la nivelul aurei umane. După fiecare ritual i se imprimă omului pe aură un anumit sigiliu sau un anumit semn care rămâne în 128
perispiritul său. Cu puţin timp înainte de prima încarnare în lumea materială, entitatea umană care este la prima încarnare terestră este preluată de Îngerul Gabriel şi de entităţi angelice din categoria întrupătorilor şi supusă primului mare ceremonial în lumea eterică. Omul primeşte corpul-duh sau perispiritul, care în acest moment incipient al evoluţiei sale în Terra aurica, are culoarea metalului topit. Ceremonialul la care, în lumea eterică, este supus spiritul uman înainte de prima sa încarnare în Terra aurica se petrece cam în felul următor. Îngerul Gabriel ţine mâinile căuş, iar omul - mai precis spus, corpul său duh - se aşează, plutind, undeva deasupra mâinilor sale. Treptat, corpul duh al omului începe să pulseze, emiţând un sunet asemănător cu vocile reunite ale unor femei vesele care chicotesc. Imediat după acest moment, trei îngeri vin şi pun în jurul perispiritului trei hexagoane strălucitoare, făcute parcă din lumină, care încep să se rotească. Hexagoanele par a pluti în aer, rotindu-se cu viteze inegale, în direcţii diferite: primul hexagon, situat cam în dreptul capului, se roteşte spre dreapta, cel de la mijloc se roteşte spre stânga, iar cel de jos stă pe loc. Cu cât hexagoanele se rotesc mai repede, cu atât corpul duh al omului începe să pulseze mai tare, ca şi cum s-ar încinge. Treptat, din culoarea metalului topit, corpul duh al omului dobândeşte culoare maronie, culoare cu care, de altfel, se va încarna în prima sa viaţă. Culoarea maronie a corpul duh al omului este, culoarea cea mai de jos pe scara culorilor, pe care o poate avea un corp duh omenesc. Patru Întrupători (la acest eveniment important participă multe entităţi angelice care apar şi dispar imediat după ce şi-au îndeplinit misiunea) uneasc apoi, printr-un fir de lumină, spiritul omului cu trupul fătului din pântecul mamei. În momentul acestei ceremonii, fătul are în jur de 4-5 luni. Treptat, până la naştere, se formează complet corpul eteric al omului, primul înveliş vizibil prin clarvedere. Practic, trupul fizic este structurat pe matricea strălucitoare a corpului eteric. La început, se formează chakrele - mai întâi chakrele superioare, apoi cele inferioare. Pentru înţelegerea procesului evolutiv uman se poate stabili o corespondenţă efectivă între nivelul macrocosmic şi nivelul microcosmic. La nivelul macrocosmic se poate vorbi despre cele şapte paliere distincte - şapte "ceruri" - ale Terrei Aurica, iar la nivelul microcosmic se poate vorbi despre cele şapte chakre, căci fiecare chakră este o clasă evolutivă. Cu cât omul evoluează de-a lungul încarnărilor, cu atât chakrele şi energiile vitale încep să funcţioneze la parametrii maximi, iar culoarea corpului duh se modifică, devenind din ce în ce mai deschisă, mai strălucitoare şi mai intensă. Acest proces este numit de noi paradigma evoluţiei umane. Culoarea corpului duh este factorul cel mai important şi cel mai vizibil în ceea ce priveşte clasificarea oamenilor din Terra aurica. Fiecare culoare emite un sunet corespunzător. Prin evoluţie, pe măsură ce se modifică culoarea corpului duh, se modifică şi sunetul. Sunetul, fireşte, este în legătură cu o anumită culoare, fiecare culoare fiind însoţită de un anumit sunet de o anumită tonalitate. Cu timpul, de-a lungul reîncarnărilor succesive, corpul duh se modifică treptat, devenind din ce în ce mai deschis la culoare, căpătând totodată o luminozitate din ce în ce mai clară şi mai intensă. La începutul pelerinajului prin aura spirituală a Terrei, corpul duh al omului are culoare maroniu-roşiatic închis, ceva asemănător metalului topit. Dar, chiar în momentul primei încarnări, culoarea metalului topit se transformă în maroniu. Apoi, de-a lungul încarnărilor succesive, maroniul se schimbă în roşu - de la roşu-maroniu la roşu aprins, "curat". Ulterior, corpul duh devine portocaliu, trece prin portocaliul de toate nuanţele, apoi se transformă în galben, cu nuanţele sale, de la galben murdar, galben-portocaliu la galben strălucitor. În fine, culoarea corpului duh, evoluând, trece 129
de la galbenul strălucitor la auriu, apoi capătă culoarea albastră cu toate nuanţele sale, şi, în sfârşit, albă, de la albul murdar la albul strălucitor, imaculat, care emană o strălucire şi o claritate foarte intensă. Spiritele omeneşti, al căror corp duh dobândesc culoarea alb strălucitor de-a lungul nenumăratelor încarnări în lumea fizică, îşi încheie trecerea prin şcoala vieţii în aura terestră. După ultima încarnare terestră, spiritele al căror corp duh a căpătat culoarea alb strălucitor nu mai merg în Lumea astrală, ci, imediat după moartea fizică, se prezintă în faţa Arhanghelul Gabriel şi a lui Iisus Hristos, şi apoi în faţa lui HAUTI, unde participă la "ceremonia de absolvire". Ce se întâmpla dincolo de "ceremonia de absolvire", ţine deja de speculaţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.