Analizând omul ca structură energetico-informaţională, aşa cum se observă prin cea de-a doua vedere, se pot trage mai multe concluzii extrem de importante. Aceste concluzii confirmă în bună măsură rezultatele cercetărilor similare făcute de alţi investigatori paranormali în ultimul secol de prolifică activitate spirituală. Există însă şi anumite aspecte, aspecte deloc neglijabile, care diferă de cele enunţate de cercetătorii care au investigat acest domeniu cvasinecunoscut al omului şi al universului. Opinia unanimă a celor care s-au ocupat pe larg de acest subiect este aceea că omul este format, în afara trupului material, din mai multe componente aurice, denumite "corpuri". Clarvăzătorii care au oferit mărturii valoroase în ultimul secol despre structura aurică a fiinţei umane afirma că aceste corpuri aurice sunt dispuse concentric în jurul trupului fizic, limitele lor întinzându-se la o anumită distanţă în jurul acestuia. În cadrul modelelor teoretice consacrate, cunoscute deja foarte bine de opinia publică, există diferite clasificări ale structurilor aurice umane. Astfel, unii autori fac o clasificare a structurilor aurice umane pornind de la corpul material, în timp ce alţi autori pornesc cu clasificarea de la elementul cel mai subtil, care este spiritul. Observând aura umană prin clarvedere, clarvedere care presupune cele patru simţuri spirituale speciale: vederea eterică, auzul eteric, mirosul eteric şi simţul vechimii, Eugen a ajuns la câteva concluzii extrem de interesante pe care le vom prezenta succint, urmând ca, ulterior, într-o lucrare viitoare, să le dedicăm un spaţiu mai amplu. În cele ce urmează am ales o clasificare oarecum diferită de cea folosită actualmente în lucrările care tratează acest subiect, iar această clasificare ţine cont numai şi numai de ceea ce Eugen percepe prin clarvederea eterică. Prima concluzie preliminară importantă care reiese din cercetarea de către Eugen, prin clarvedere, a structurii aurice umane este că nu se pot clasifica în mod corect corpurile şi radiaţiile structurii aurice umane decât dacă se are în vedere modul în care se prezintă fiinţa umană înainte de naştere, pe timpul vieţii şi după moartea fizica. Acesta este şi motivul pentru care, pe parcursul demersului nostru, vom încerca abordarea structurii aurice umane diferenţiat, din trei perspective distincte: înaintea naşterii în lumea materială, în timpul existenţei materiale şi după actul morţii. A doua concluzie preliminară importantă este aceea că orice clasificare trebuie să se facă începând cu elementul situat în interior - care este spiritul omului - spre elementul situat în exterior, care este ultimul strat al aurei. Astfel, undeva la mijlocul acestei clasificări se situează corpul material, care este instrumentul de manifestare a fiinţei umane în lumea materială. Pentru foarte mulţi dintre contemporanii noştri, ceea ce este omul înaintea naşterii în lumea materială este o enigma insondabilă. Dacă îi lăsăm în plata Domnului pe cei pentru care omul se reduce numai la trupul material, la procesele psihosomatice cercetate prin intermediul ştiinţelor pozitiviste, există foarte mulţi dintre noi care cred, pe bună dreptate, că omul este un spirit care se încarnează, pur şi simplu, în lumea materială, urmând ca după moarte, după ce omul "dezbracă" învelişul material, să revină la starea de spirit şi să pătrundă în lumea de "dincolo", în Lumea spirituală sau în Lumea astrală, acolo unde îi este locul de drept. Însă nimeni nu spune în mod concret cum arată acel spirit, ce formă posedă şi ce caracteristici ontologice are. Nu explică nici motivul pentru care aşa, tam-nesam, acel spirit se încarnează în lumea materiala. Ca să nu mai vorbim despre modul de explicare a existenţei unor inegalităţi fizice, psihice, sociale etc. De ce un om se naşte bogat sau în familii înstărite, iar altul sărac, fără nici o şansă în viaţă; de ce unul moare foarte tânăr, iar altul se chinuie în bătrâneţe, boală sau mizerie şi "nu-l ia Dumnezeu la cer" mai devreme. Şi astfel de probleme, pe care orice minte omenească, conştient sau inconştient, le pune cu îndârjire, se pot exprima la nesfârşit. Toate aceste probleme esenţiale pentru orice fiinţă umană îşi pot găsi un răspuns cât de cât acceptabil în momentul în care, ideea aceea destul de abstractă şi generală, după care omul înaintea naşterii în lumea materială este un spirit, este explicată de cineva care, prin clarvedere, o poate percepe în mod concret. Numai descrierea concretă a unui astfel de fenomen ce se petrece la nivelul cosmosului spiritual este cea care ne poate scoate din impas şi poate explica într-un mod satisfăcător nu numai ce este omul, ci şi ce este aceea o aură umană despre care se vorbeşte atât de mult. Astfel, prin clarvedere, înainte de naştere, omul se vede într-adevăr ca un spirit, dar acest spirit nu este o noţiune generală şi abstractă, ci o structură complexă, concretă şi, implicit, vizibilă pentru clarvăzător. Observat prin clarvedere, un spirit uman nu este chiar ceea ce ne-am aştepta cu toţii, adică ceva incomensurabil şi de necunoscut, ci este ceva foarte simplu şi neaşteptat. Spiritul este un fel de... bila strălucitoare, cam de mărimea unei mingi de ping pong. Aşa cum apare unui clarvăzător, această bila strălucitoare nu se mişcă singură, ca un fel de fulg strălucitor de zăpada ce zburătăceşte în adierea vântului, ci este învelită în alte două învelişuri sferice, care au o altă culoare şi o alta strălucire, iar toate aceste sfere, la rândul lor, sunt întrupate într-un corp diafan de lumină de forma umanoidă. Astfel, înainte de naşterea în lumea materială, omul este format dintr-un corp de lumină diafană în mijlocul căruia, cam la nivelul pieptului, străluceşte ca un soare ceea ce, în limbajul nostru, a primit numele de spirit. Să ne imaginăm deci un corp luminos, diafan, de dimensiuni ceva mai mari decât trupul material, de formă umanoidă, în mijlocul căruia, ca printr-un geam mat, se observă trei sfere concentrice, strălucitoare. Cele trei sfere sunt dispuse, dacă se poate spune astfel, una în alta. Cea mai interioară dintre cele trei sfere este tocmai spiritul omului. Tot acest ansamblu diafan, format dintr-un corp de formă umanoidă, în mijlocul căruia se află cele trei sfere strălucitoare - de departe, cea mai strălucitoare sfera este "spiritul" omului - constituie individualitatea umană care se încarnează în lumea materiala. Folosind limbajul acceptat astăzi în literatura spiritualistă, aceste patru elemente componente umane, care formează omul înainte de naşterea în lumea materiala, ar putea fi numite astfel: sfera de mărimea unei mingi de ping-pong, cea mai strălucitoare esenţă care poate fi percepută prin clarvedere, este spiritul însuşi, învelişul sferic care înveleşte spiritul ca un fel de membrană poartă numele de corp sau înveliş al spiritului, iar sfera care le include pe amândouă poartă numele de corp cauzal. În fine, corpul diafan de lumină care conţine acest ansamblu preţios - dar care mai conţine şi alte elemente componente despre care vom aminti la momentul potrivit -, poartă numele de duh. Unii autori l- au denumit perispirit sau purtător de spirit, iar alţii corp astral, ceea ce este perfect adevărat. Noi vom prefera termenii corp-duh sau corp astral. Deocamdată trebuie făcută menţiunea absolut necesară că acest corp astral nu este acel "corp" astral despre care se spune că este rezultatul dorinţelor şi pasiunilor omului pe timpul existenţei încarnate a omului. Prin acest corp diafan de lumină - corpul-duh sau corpul astral - trece o linie foarte subţire de lumină argintie foarte strălucitoare, care se pierde în înalt şi care nu este vizibilă decât până la trei, patru metri deasupra capului omului. Această linie, pe care o denumim linie divină, trece exact prin centrul spiritului, pentru a se pierde undeva sub picioarele omului. Acum, să facem un salt în timp şi, printr-un exerciţiu de imaginaţie, să vedem cum arată acest corp-duh încarnat în trupul material. Să spunem că este vorba despre un om în floarea vârstei, în jurul a treizeci şi trei de ani. Astfel, în timpul existenţei terestre, omul pare oarecum diferit decât ceea ce a fost vizibil prin clarvederea eterică înaintea naşterii. Surprinzător, privit prin intermediul clarvederii infraeterice omul pare învăluit în mai multe straturi aurice care formează un fel de halo luminos şi emit străluciri multicolore ca o fântână arteziană. Nici vorbă despre acel ansamblu component - corpul-duh în care se află spiritul, corpul spiritului şi corpul cauzal - existent înaintea naşterii în lumea materială. Privit prin clarvedere infraeterică se vad doar un număr variabil de straturi aurice care înconjoară concentric trupul material până la aproximativ 60-90 centimetri. Dar, în momentul în care clarvăzătorul foloseşte clarvederea eterică, perspectiva se schimbă. Linia divină, invizibilă prin clarvederea infraeterică, se poate observa foarte clar. Nu la fel de clar se văd prin clarvederea eterică structurile existente înaintea naşterii în lumea materială: corpul-duh ce conţine spiritul, corpul spiritului şi corpul cauzal, dar oricum se văd. În general, aceste structuri care preexistă naşterii în lumea materială sunt obturate de straturile exterioare ale aurei, care se modifică destul de repede, în funcţie de stările momentane ale omului. Pentru un clarvăzător atent, care pur şi simplu se holbează de aproape la structura aurică umană, corpul duh se poate vedea foarte clar doar dacă acesta ştie unde să privească. La omul încarnat, corpul duh se poate vedea, în ciuda obturării celorlalte structuri aurice, doar într-o regiune circulară cam de mărimea unui pepene galben, în regiunea pieptului. Acea zonă circulară o numim vizorul de control. Tot acolo, vizibilă pentru clarvederea eterică, dar nu şi pentru cea infraeterică, se poate remarca strălucirea ce nu poate fi asemuită cu nimic, a spiritului. Astfel, privind omul prin clarvederea infraeterică, nu se pot observa decât straturile exteriore ale aurei, dar prin clarvederea eterică se pot remarca şi structurile care preexistă naşterii. Dar ceea ce este cu adevărat impresionant şi, mai ales, surprinzător pentru un om familiarizat cât de cât cu descrierile celor ce, de-a lungul timpului, au cercetat structura aurică umană prin clarvedere, este faptul că, prin clarvederea eterică, corpul duh, care înainte de naştere era mai mare decât statura unui om normal încarnat, în lumea materială, acum este mai mic cu câţiva milimetri decât trupul material. La omul încarnat, corpul duh este mai mic decât trupul material. El este vag vizibil la omul încarnat, ca un fel de corp interior, a cărui strălucire este mai mult interioară, ce seamănă oarecum cu un neon rece care nu emite o radiaţie prea mare în mediul înconjurător. Luminozitatea sa nu se aseamănă cu luminozitatea unui strat auric. Devine astfel evident, iar acest fapt este vizibil dacă un clarvăzător urmăreşte procesul efectiv al unei naşteri în lumea materială, că, corpul duh se comprimă în momentul naşterii, pentru ca "volumul său" să intre în volumul corpului material. Desigur, termenii precum volum sau dimensiuni trebuie luaţi doar în sens figurat şi mai mult pentru explicitarea fenomenului în sine, întrucât structurile ce compun fiinţa umana se află, fiecare, pe planuri cuantice diferite. De-a lungul vieţii omului, începând de la naştere până în momentul morţii, corpul duh urmează dezvoltarea trupului material. El "creşte" simultan cu corpul material, nedepăşind însă niciodată limitele acestuia. Abia după moarte, corpul duh, în urma unei restructurări, revine la dimensiunile pe care le-a avut înainte de naştere. Acest ansamblu de elemente componente, format din spirit, învelişul spiritului, corpul cauzal şi corpul-duh, care preexistă înainte de naştere şi care supravieţuieşte morţii, este ceea ce numim individualitatea perenă şi indestructibilă a omului, elementul nemuritor care se încarnează dc-a lungul vremurilor în lumea materiala pe planeta Pământ. Pe timpul existenţei încarnate, în afara acestei structuri denumite de noi Individualitatea - formată din spirit, învelişul spiritului, corpul cauzal şi corpul duh-, care preexistă şi care supravieţuieşte existenţei încarnate, fiinţa umană mai este formată dintr-un anasamblu de alte structuri aurice umane. Toate aceste structuri aurice sunt manifestările individualităţii perene în decursul existenţei încarnate a omului. Astfel, pornind de la limita epidermei corpului material spre exterior, se pot remarca mai multe straturi aurice concentrice, destul de cunoscute de cei interesaţi de problemele aurice ale fiinţei umane: corpul eteric, corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior, corpul spiritual. Toate aceste straturi concentrice, la omul mediu actual, nu depăşesc 90 de centimetrii în mărime. Toate la un loc constituie ceea ce denumim aură. Exista însă un alt element extrem de important care nu este vizibil prin clarvederea infraeterică, dar care este vizibil prin clarvederea eterică: acesta este sufletul. Foarte adesea, ceea ce vom denumi mai departe prin suflet, este confundat cu corpul eteric al omului. Pentru clarvederea eterică, sufletul este într-adevăr o parte componentă a corpului eteric, dar nu este corpul eteric despre care se vorbeşte astăzi atât de mult. Se poate spune că sufletul este o interfaţă a corpului eteric, dar nu trebuie confundat cu el. La fel de bine se poate spune că, corpul eteric este oarecum împărţit în două elemente componente: o parte care este corpul eteric propriu-zis, parte care ar trebui denumită corp vital şi o a doua parte, care este ceea ce mai departe vom denumi suflet. Cele afirmate anterior se bazează pe o îndelungată observare a structurii aurice umane prin clarvederea eterică de către Eugen, diferită de cea infraeterică. Privit prin clarvederea eterică, corpul vital al omului - care în toate lucrările ce tratează acest domeniu este denumit corp eteric - arată ca un fel de dublură a trupului material, care reproduce foarte exact toate organele şi toate componentele trupului uman. Corpul vital este practic matricea energetico-informaţională a trupului material. În schimb, sufletul apare ca un fel de manta colorată care nu reproduce în nici un fel structura trupului material. Sufletul nu reproduce nici organele trupului material, nici sistemul nervos ; într-un cuvânt nu reproduce absolut nimic din ceea ce există la nivelul trupului material. Dacă ar fi să-l detaşăm de corpul vital şi de corpul material, sufletul ar arăta ca un fel de fantomă alburie, la fel ca acele fantome din benzile desenate sau din filme. Singurul element existent la nivelul trupului material care poate fi vizibil la această fantoma sunt ochii. Ochii "fantomei" sufletului - intensitatea privirii, culoarea ochilor, inclusiv ticurile nervilor oculari etc- sunt identici cu cei ai trupului material. Aici îşi găseşte foarte bine confirmarea acea zicală străveche care spune textual că "ochii sunt oglinda sufletului". Acest lucru este mai exact decât am fi înclinaţi sa credem. Unii oameni sunt de părere că, uneori, corpul eteric-vital se separa de corpul material, dar acest lucru este absolut incorect. Lipsit de corpul eteric-vital, trupul material ar muri instantaneu pentru simplu motiv că nu ar mai avea aportul energetico-informaţional necesar întreţinerii vieţii în lumea materială. Ceea ce se separă cu adevărat este ceea ce noi denumim suflet, care are forma unei fantome albicioase, uneori vag colorate. Pentru clarvederea eterică, sufletul este la rândul lui format din trei elemente componente, asupra cărora vom reveni pe larg în cele ce urmează. Acestea sunt: steaua sufletului, corpul cauzal al sufletului, mantaua sufletului. Sufletul se formează la naşterea omului, în momentul în care se taie cordonul ombilical şi fătul respiră pentru prima oară în lumea materială. În momentul primei respiraţii, la nivelul gâtului, în zona laringelui apare o stea foarte strălucitoare. Aceasta este sufletul propriu-zis sau steaua sufletului. Imediat după acest moment, steaua sufletului îşi formează un înveliş ca un fel de cocon strălucitor, de dimensiunea unei mingiuţe; acesta este corpul cauzal al sufletului. La naştere, din steaua sufletului situată la nivelul laringelui, porneşte un fel de energie colorată în alb strălucitor, care se răspândeşte pe toată suprafaţa trupului, ca un fel de fluid care se răspândeşte pe o matrice. În mai puţin de un minut după prima respiraţie a fătului, "matricea" corpului eteric este acoperită de un fel de fluid auric alburiu. Toate aceste trei elemente componente - steaua sufletului, corpul cauzal al sufletului şi mantaua sufletului - formează o unitate indestructibila pe timpul vieţii încarnate a omului, pe care o denumim suflet. Sufletul nu este altceva decât reflectarea pentru o singură existenţa a corpului duh. Corpul duh nu se poate manifesta direct în lumea materială şi, de aceea, are nevoie de un fel de interfaţă identică până la un punct cu sine, prin care să se manifeste în lumea materială. Această interfaţă este sufletul. Sufletul este personalitatea care se manifestă în această viaţă, în timp ce corpul-duh este individualitatea eternă a omului. După moarte, sufletul este "supt" energetico-informaţional de corpul duh al omului, iar acest fapt oferă explicaţia clarificatoare, necesară acestui joc de puzzle care este structura aurică umana. Corpul duh este rezultanta tuturor sufletelor pe care le-a avut omul de-a lungul palingeneziei sale în lumea terestră. În afara acestor elemente ce ţin în mod strict de individualitate şi de personalitate, omul, pe timpul vieţii încarnate, mai posedă şi alte elemente componente aurice distincte, pe care, în cele ce urmează, vom încerca să le trecem cât mai succint în revistă. Aceste elemente componente aurice sunt, în ordine, următoarele: corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior şi corpul spiritual. Toate aceste corpuri se prezintă ca un fel de straturi aurice concentrice, ce se modifică neîncetat datorită unor factori atât externi, cât şi interni. Toate aceste corpuri aurice se manifestă şi sunt prezente doar pe timpul existenţei omului în lumea materială. Întrucât aceste ultime elemente componente ale structurii aurei umane - corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior şl corpul spiritual - depăşesc limita trupului uman, considerăm util să le denumim corpuri aurice exterioare. În schimb, elementele componente ale aurei umane ce nu depăşesc limita corpului material - spiritul, corpul spiritului, corpul cauzal, corpul-duh, sufletul- le numim corpuri aurice interioare. Elementele aurei care depăşesc limitele corpului material se prezintă ca fiind manifestarea corpurilor interioare - spiritul, corpul spiritului, corpul cauzal, corpul-duh, sufletul, corpul eteric - în decursul existenţei unui om încarnat, urmând ca la moarte să dispară instantaneu, fiind resorbite în corpul duh. Privite prin clarvederea eterică, corpurile interioare sunt diferite structural de corpurile exterioare: au alte culori, alte străluciri, emit alte sunete şi mirosuri, perceptibile pentru un clarvăzător.
vineri, 27 aprilie 2018
Aura omului
Analizând omul ca structură energetico-informaţională, aşa cum se observă prin cea de-a doua vedere, se pot trage mai multe concluzii extrem de importante. Aceste concluzii confirmă în bună măsură rezultatele cercetărilor similare făcute de alţi investigatori paranormali în ultimul secol de prolifică activitate spirituală. Există însă şi anumite aspecte, aspecte deloc neglijabile, care diferă de cele enunţate de cercetătorii care au investigat acest domeniu cvasinecunoscut al omului şi al universului. Opinia unanimă a celor care s-au ocupat pe larg de acest subiect este aceea că omul este format, în afara trupului material, din mai multe componente aurice, denumite "corpuri". Clarvăzătorii care au oferit mărturii valoroase în ultimul secol despre structura aurică a fiinţei umane afirma că aceste corpuri aurice sunt dispuse concentric în jurul trupului fizic, limitele lor întinzându-se la o anumită distanţă în jurul acestuia. În cadrul modelelor teoretice consacrate, cunoscute deja foarte bine de opinia publică, există diferite clasificări ale structurilor aurice umane. Astfel, unii autori fac o clasificare a structurilor aurice umane pornind de la corpul material, în timp ce alţi autori pornesc cu clasificarea de la elementul cel mai subtil, care este spiritul. Observând aura umană prin clarvedere, clarvedere care presupune cele patru simţuri spirituale speciale: vederea eterică, auzul eteric, mirosul eteric şi simţul vechimii, Eugen a ajuns la câteva concluzii extrem de interesante pe care le vom prezenta succint, urmând ca, ulterior, într-o lucrare viitoare, să le dedicăm un spaţiu mai amplu. În cele ce urmează am ales o clasificare oarecum diferită de cea folosită actualmente în lucrările care tratează acest subiect, iar această clasificare ţine cont numai şi numai de ceea ce Eugen percepe prin clarvederea eterică. Prima concluzie preliminară importantă care reiese din cercetarea de către Eugen, prin clarvedere, a structurii aurice umane este că nu se pot clasifica în mod corect corpurile şi radiaţiile structurii aurice umane decât dacă se are în vedere modul în care se prezintă fiinţa umană înainte de naştere, pe timpul vieţii şi după moartea fizica. Acesta este şi motivul pentru care, pe parcursul demersului nostru, vom încerca abordarea structurii aurice umane diferenţiat, din trei perspective distincte: înaintea naşterii în lumea materială, în timpul existenţei materiale şi după actul morţii. A doua concluzie preliminară importantă este aceea că orice clasificare trebuie să se facă începând cu elementul situat în interior - care este spiritul omului - spre elementul situat în exterior, care este ultimul strat al aurei. Astfel, undeva la mijlocul acestei clasificări se situează corpul material, care este instrumentul de manifestare a fiinţei umane în lumea materială. Pentru foarte mulţi dintre contemporanii noştri, ceea ce este omul înaintea naşterii în lumea materială este o enigma insondabilă. Dacă îi lăsăm în plata Domnului pe cei pentru care omul se reduce numai la trupul material, la procesele psihosomatice cercetate prin intermediul ştiinţelor pozitiviste, există foarte mulţi dintre noi care cred, pe bună dreptate, că omul este un spirit care se încarnează, pur şi simplu, în lumea materială, urmând ca după moarte, după ce omul "dezbracă" învelişul material, să revină la starea de spirit şi să pătrundă în lumea de "dincolo", în Lumea spirituală sau în Lumea astrală, acolo unde îi este locul de drept. Însă nimeni nu spune în mod concret cum arată acel spirit, ce formă posedă şi ce caracteristici ontologice are. Nu explică nici motivul pentru care aşa, tam-nesam, acel spirit se încarnează în lumea materiala. Ca să nu mai vorbim despre modul de explicare a existenţei unor inegalităţi fizice, psihice, sociale etc. De ce un om se naşte bogat sau în familii înstărite, iar altul sărac, fără nici o şansă în viaţă; de ce unul moare foarte tânăr, iar altul se chinuie în bătrâneţe, boală sau mizerie şi "nu-l ia Dumnezeu la cer" mai devreme. Şi astfel de probleme, pe care orice minte omenească, conştient sau inconştient, le pune cu îndârjire, se pot exprima la nesfârşit. Toate aceste probleme esenţiale pentru orice fiinţă umană îşi pot găsi un răspuns cât de cât acceptabil în momentul în care, ideea aceea destul de abstractă şi generală, după care omul înaintea naşterii în lumea materială este un spirit, este explicată de cineva care, prin clarvedere, o poate percepe în mod concret. Numai descrierea concretă a unui astfel de fenomen ce se petrece la nivelul cosmosului spiritual este cea care ne poate scoate din impas şi poate explica într-un mod satisfăcător nu numai ce este omul, ci şi ce este aceea o aură umană despre care se vorbeşte atât de mult. Astfel, prin clarvedere, înainte de naştere, omul se vede într-adevăr ca un spirit, dar acest spirit nu este o noţiune generală şi abstractă, ci o structură complexă, concretă şi, implicit, vizibilă pentru clarvăzător. Observat prin clarvedere, un spirit uman nu este chiar ceea ce ne-am aştepta cu toţii, adică ceva incomensurabil şi de necunoscut, ci este ceva foarte simplu şi neaşteptat. Spiritul este un fel de... bila strălucitoare, cam de mărimea unei mingi de ping pong. Aşa cum apare unui clarvăzător, această bila strălucitoare nu se mişcă singură, ca un fel de fulg strălucitor de zăpada ce zburătăceşte în adierea vântului, ci este învelită în alte două învelişuri sferice, care au o altă culoare şi o alta strălucire, iar toate aceste sfere, la rândul lor, sunt întrupate într-un corp diafan de lumină de forma umanoidă. Astfel, înainte de naşterea în lumea materială, omul este format dintr-un corp de lumină diafană în mijlocul căruia, cam la nivelul pieptului, străluceşte ca un soare ceea ce, în limbajul nostru, a primit numele de spirit. Să ne imaginăm deci un corp luminos, diafan, de dimensiuni ceva mai mari decât trupul material, de formă umanoidă, în mijlocul căruia, ca printr-un geam mat, se observă trei sfere concentrice, strălucitoare. Cele trei sfere sunt dispuse, dacă se poate spune astfel, una în alta. Cea mai interioară dintre cele trei sfere este tocmai spiritul omului. Tot acest ansamblu diafan, format dintr-un corp de formă umanoidă, în mijlocul căruia se află cele trei sfere strălucitoare - de departe, cea mai strălucitoare sfera este "spiritul" omului - constituie individualitatea umană care se încarnează în lumea materiala. Folosind limbajul acceptat astăzi în literatura spiritualistă, aceste patru elemente componente umane, care formează omul înainte de naşterea în lumea materiala, ar putea fi numite astfel: sfera de mărimea unei mingi de ping-pong, cea mai strălucitoare esenţă care poate fi percepută prin clarvedere, este spiritul însuşi, învelişul sferic care înveleşte spiritul ca un fel de membrană poartă numele de corp sau înveliş al spiritului, iar sfera care le include pe amândouă poartă numele de corp cauzal. În fine, corpul diafan de lumină care conţine acest ansamblu preţios - dar care mai conţine şi alte elemente componente despre care vom aminti la momentul potrivit -, poartă numele de duh. Unii autori l- au denumit perispirit sau purtător de spirit, iar alţii corp astral, ceea ce este perfect adevărat. Noi vom prefera termenii corp-duh sau corp astral. Deocamdată trebuie făcută menţiunea absolut necesară că acest corp astral nu este acel "corp" astral despre care se spune că este rezultatul dorinţelor şi pasiunilor omului pe timpul existenţei încarnate a omului. Prin acest corp diafan de lumină - corpul-duh sau corpul astral - trece o linie foarte subţire de lumină argintie foarte strălucitoare, care se pierde în înalt şi care nu este vizibilă decât până la trei, patru metri deasupra capului omului. Această linie, pe care o denumim linie divină, trece exact prin centrul spiritului, pentru a se pierde undeva sub picioarele omului. Acum, să facem un salt în timp şi, printr-un exerciţiu de imaginaţie, să vedem cum arată acest corp-duh încarnat în trupul material. Să spunem că este vorba despre un om în floarea vârstei, în jurul a treizeci şi trei de ani. Astfel, în timpul existenţei terestre, omul pare oarecum diferit decât ceea ce a fost vizibil prin clarvederea eterică înaintea naşterii. Surprinzător, privit prin intermediul clarvederii infraeterice omul pare învăluit în mai multe straturi aurice care formează un fel de halo luminos şi emit străluciri multicolore ca o fântână arteziană. Nici vorbă despre acel ansamblu component - corpul-duh în care se află spiritul, corpul spiritului şi corpul cauzal - existent înaintea naşterii în lumea materială. Privit prin clarvedere infraeterică se vad doar un număr variabil de straturi aurice care înconjoară concentric trupul material până la aproximativ 60-90 centimetri. Dar, în momentul în care clarvăzătorul foloseşte clarvederea eterică, perspectiva se schimbă. Linia divină, invizibilă prin clarvederea infraeterică, se poate observa foarte clar. Nu la fel de clar se văd prin clarvederea eterică structurile existente înaintea naşterii în lumea materială: corpul-duh ce conţine spiritul, corpul spiritului şi corpul cauzal, dar oricum se văd. În general, aceste structuri care preexistă naşterii în lumea materială sunt obturate de straturile exterioare ale aurei, care se modifică destul de repede, în funcţie de stările momentane ale omului. Pentru un clarvăzător atent, care pur şi simplu se holbează de aproape la structura aurică umană, corpul duh se poate vedea foarte clar doar dacă acesta ştie unde să privească. La omul încarnat, corpul duh se poate vedea, în ciuda obturării celorlalte structuri aurice, doar într-o regiune circulară cam de mărimea unui pepene galben, în regiunea pieptului. Acea zonă circulară o numim vizorul de control. Tot acolo, vizibilă pentru clarvederea eterică, dar nu şi pentru cea infraeterică, se poate remarca strălucirea ce nu poate fi asemuită cu nimic, a spiritului. Astfel, privind omul prin clarvederea infraeterică, nu se pot observa decât straturile exteriore ale aurei, dar prin clarvederea eterică se pot remarca şi structurile care preexistă naşterii. Dar ceea ce este cu adevărat impresionant şi, mai ales, surprinzător pentru un om familiarizat cât de cât cu descrierile celor ce, de-a lungul timpului, au cercetat structura aurică umană prin clarvedere, este faptul că, prin clarvederea eterică, corpul duh, care înainte de naştere era mai mare decât statura unui om normal încarnat, în lumea materială, acum este mai mic cu câţiva milimetri decât trupul material. La omul încarnat, corpul duh este mai mic decât trupul material. El este vag vizibil la omul încarnat, ca un fel de corp interior, a cărui strălucire este mai mult interioară, ce seamănă oarecum cu un neon rece care nu emite o radiaţie prea mare în mediul înconjurător. Luminozitatea sa nu se aseamănă cu luminozitatea unui strat auric. Devine astfel evident, iar acest fapt este vizibil dacă un clarvăzător urmăreşte procesul efectiv al unei naşteri în lumea materială, că, corpul duh se comprimă în momentul naşterii, pentru ca "volumul său" să intre în volumul corpului material. Desigur, termenii precum volum sau dimensiuni trebuie luaţi doar în sens figurat şi mai mult pentru explicitarea fenomenului în sine, întrucât structurile ce compun fiinţa umana se află, fiecare, pe planuri cuantice diferite. De-a lungul vieţii omului, începând de la naştere până în momentul morţii, corpul duh urmează dezvoltarea trupului material. El "creşte" simultan cu corpul material, nedepăşind însă niciodată limitele acestuia. Abia după moarte, corpul duh, în urma unei restructurări, revine la dimensiunile pe care le-a avut înainte de naştere. Acest ansamblu de elemente componente, format din spirit, învelişul spiritului, corpul cauzal şi corpul-duh, care preexistă înainte de naştere şi care supravieţuieşte morţii, este ceea ce numim individualitatea perenă şi indestructibilă a omului, elementul nemuritor care se încarnează dc-a lungul vremurilor în lumea materiala pe planeta Pământ. Pe timpul existenţei încarnate, în afara acestei structuri denumite de noi Individualitatea - formată din spirit, învelişul spiritului, corpul cauzal şi corpul duh-, care preexistă şi care supravieţuieşte existenţei încarnate, fiinţa umană mai este formată dintr-un anasamblu de alte structuri aurice umane. Toate aceste structuri aurice sunt manifestările individualităţii perene în decursul existenţei încarnate a omului. Astfel, pornind de la limita epidermei corpului material spre exterior, se pot remarca mai multe straturi aurice concentrice, destul de cunoscute de cei interesaţi de problemele aurice ale fiinţei umane: corpul eteric, corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior, corpul spiritual. Toate aceste straturi concentrice, la omul mediu actual, nu depăşesc 90 de centimetrii în mărime. Toate la un loc constituie ceea ce denumim aură. Exista însă un alt element extrem de important care nu este vizibil prin clarvederea infraeterică, dar care este vizibil prin clarvederea eterică: acesta este sufletul. Foarte adesea, ceea ce vom denumi mai departe prin suflet, este confundat cu corpul eteric al omului. Pentru clarvederea eterică, sufletul este într-adevăr o parte componentă a corpului eteric, dar nu este corpul eteric despre care se vorbeşte astăzi atât de mult. Se poate spune că sufletul este o interfaţă a corpului eteric, dar nu trebuie confundat cu el. La fel de bine se poate spune că, corpul eteric este oarecum împărţit în două elemente componente: o parte care este corpul eteric propriu-zis, parte care ar trebui denumită corp vital şi o a doua parte, care este ceea ce mai departe vom denumi suflet. Cele afirmate anterior se bazează pe o îndelungată observare a structurii aurice umane prin clarvederea eterică de către Eugen, diferită de cea infraeterică. Privit prin clarvederea eterică, corpul vital al omului - care în toate lucrările ce tratează acest domeniu este denumit corp eteric - arată ca un fel de dublură a trupului material, care reproduce foarte exact toate organele şi toate componentele trupului uman. Corpul vital este practic matricea energetico-informaţională a trupului material. În schimb, sufletul apare ca un fel de manta colorată care nu reproduce în nici un fel structura trupului material. Sufletul nu reproduce nici organele trupului material, nici sistemul nervos ; într-un cuvânt nu reproduce absolut nimic din ceea ce există la nivelul trupului material. Dacă ar fi să-l detaşăm de corpul vital şi de corpul material, sufletul ar arăta ca un fel de fantomă alburie, la fel ca acele fantome din benzile desenate sau din filme. Singurul element existent la nivelul trupului material care poate fi vizibil la această fantoma sunt ochii. Ochii "fantomei" sufletului - intensitatea privirii, culoarea ochilor, inclusiv ticurile nervilor oculari etc- sunt identici cu cei ai trupului material. Aici îşi găseşte foarte bine confirmarea acea zicală străveche care spune textual că "ochii sunt oglinda sufletului". Acest lucru este mai exact decât am fi înclinaţi sa credem. Unii oameni sunt de părere că, uneori, corpul eteric-vital se separa de corpul material, dar acest lucru este absolut incorect. Lipsit de corpul eteric-vital, trupul material ar muri instantaneu pentru simplu motiv că nu ar mai avea aportul energetico-informaţional necesar întreţinerii vieţii în lumea materială. Ceea ce se separă cu adevărat este ceea ce noi denumim suflet, care are forma unei fantome albicioase, uneori vag colorate. Pentru clarvederea eterică, sufletul este la rândul lui format din trei elemente componente, asupra cărora vom reveni pe larg în cele ce urmează. Acestea sunt: steaua sufletului, corpul cauzal al sufletului, mantaua sufletului. Sufletul se formează la naşterea omului, în momentul în care se taie cordonul ombilical şi fătul respiră pentru prima oară în lumea materială. În momentul primei respiraţii, la nivelul gâtului, în zona laringelui apare o stea foarte strălucitoare. Aceasta este sufletul propriu-zis sau steaua sufletului. Imediat după acest moment, steaua sufletului îşi formează un înveliş ca un fel de cocon strălucitor, de dimensiunea unei mingiuţe; acesta este corpul cauzal al sufletului. La naştere, din steaua sufletului situată la nivelul laringelui, porneşte un fel de energie colorată în alb strălucitor, care se răspândeşte pe toată suprafaţa trupului, ca un fel de fluid care se răspândeşte pe o matrice. În mai puţin de un minut după prima respiraţie a fătului, "matricea" corpului eteric este acoperită de un fel de fluid auric alburiu. Toate aceste trei elemente componente - steaua sufletului, corpul cauzal al sufletului şi mantaua sufletului - formează o unitate indestructibila pe timpul vieţii încarnate a omului, pe care o denumim suflet. Sufletul nu este altceva decât reflectarea pentru o singură existenţa a corpului duh. Corpul duh nu se poate manifesta direct în lumea materială şi, de aceea, are nevoie de un fel de interfaţă identică până la un punct cu sine, prin care să se manifeste în lumea materială. Această interfaţă este sufletul. Sufletul este personalitatea care se manifestă în această viaţă, în timp ce corpul-duh este individualitatea eternă a omului. După moarte, sufletul este "supt" energetico-informaţional de corpul duh al omului, iar acest fapt oferă explicaţia clarificatoare, necesară acestui joc de puzzle care este structura aurică umana. Corpul duh este rezultanta tuturor sufletelor pe care le-a avut omul de-a lungul palingeneziei sale în lumea terestră. În afara acestor elemente ce ţin în mod strict de individualitate şi de personalitate, omul, pe timpul vieţii încarnate, mai posedă şi alte elemente componente aurice distincte, pe care, în cele ce urmează, vom încerca să le trecem cât mai succint în revistă. Aceste elemente componente aurice sunt, în ordine, următoarele: corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior şi corpul spiritual. Toate aceste corpuri se prezintă ca un fel de straturi aurice concentrice, ce se modifică neîncetat datorită unor factori atât externi, cât şi interni. Toate aceste corpuri aurice se manifestă şi sunt prezente doar pe timpul existenţei omului în lumea materială. Întrucât aceste ultime elemente componente ale structurii aurei umane - corpul emoţional, corpul astral, corpul mental intelectiv, corpul mental superior şl corpul spiritual - depăşesc limita trupului uman, considerăm util să le denumim corpuri aurice exterioare. În schimb, elementele componente ale aurei umane ce nu depăşesc limita corpului material - spiritul, corpul spiritului, corpul cauzal, corpul-duh, sufletul- le numim corpuri aurice interioare. Elementele aurei care depăşesc limitele corpului material se prezintă ca fiind manifestarea corpurilor interioare - spiritul, corpul spiritului, corpul cauzal, corpul-duh, sufletul, corpul eteric - în decursul existenţei unui om încarnat, urmând ca la moarte să dispară instantaneu, fiind resorbite în corpul duh. Privite prin clarvederea eterică, corpurile interioare sunt diferite structural de corpurile exterioare: au alte culori, alte străluciri, emit alte sunete şi mirosuri, perceptibile pentru un clarvăzător.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.