sâmbătă, 28 aprilie 2018

Cosmos integral si nivel ortoexistential


     Din 1996 şi până în 1999, Eugen a încercat să observe cât mai fidel ceea ce se întâmpla în momentele importante ale vieţii omului: la naştere, la botez, la cununia religioasă, la moarte, care este traiectul omului dincolo de moarte.     Au urmat nenumărate vizite prin mănăstiri, biserici, azile de bătrâni, spitale, unde a încercat să observe ceea ce se întâmplă în planul eteric. De asemenea, a căutat să înţeleagă ceea ce se petrece în spatele încercărilor şi evenimentelor karmice la care este părtaş omul.     Totodată, Eugen s-a străduit să descifreze ascunsele căi ale destinului oamenilor, învăţând să recunoască implicarea Domnilor Karmei şi a taberelor îngereşti în jocurile destinului pentru fiecare individ în parte.     Vizitarea Terrei aurica, în special a palierului eteric - căci în lumea astrală nu a mai putut pătrunde de la încheierea turului de informare - precum şi cercetarea modului în care evenimentele din lumea fizică se îngemănează cu cele din celelalte paliere ale cosmosului, a născut în Eugen dorinţa de a scrie o carte, în care să povestească cu lux de amănunte ceea ce se vede în lumea eterică şi ce învăţături pot trage oamenii din 48
acestea. Ceea ce Eugen a trăit şi văzut în lumile spirituale, dublat de explicaţiile primite de la entităţile care există acolo, vom încerca să reflectăm în cele ce urmează.     De aceea, cititorul trebuie întotdeuna să aibă în vedere faptul că această carte nu este o carte în care autorul încearcă să prezinte ceea ce crede sau ceea ce îşi imaginează, ci dincolo de toate, este o carte care încearcă să reflecte experienţele cuiva care a transcens lumea materială şi a pătruns într-o altă dimensiune a cosmosului. Dar, în acest context, devine evident şi faptul că realităţile percepute într-un alt domeniu al realităţii, pe un alt palier al cosmosului spiritual, nu pot fi, pur şi simplu, narate într-o carte fără un efort prealabil de descifrare şi interpretare.     Atunci când încerci să faci o descriere comprehensibilă a realităţii suprasensibile - fie că este vorba despre structura energetică a fiinţei umane, fie că este vorba despre structura unor niveluri ale cosmosului spiritual - te loveşti de o serie de obstacole fireşti. Iar primul obstacol, este limbajul     Limbajul omenesc nu este încă capabil de a reflecta cum se cuvine fenomene şi realităţi care se produc pe un alt palier al cosmosului integral. Acest fapt a fost remarcat de toţi marii clarvăzători ai lumii, de la înţeleptul antediluvian Enoch, cel care încerca în veacurile de demult să descrie cum arată cosmosul spiritual, aşa numita "Lume de dincolo" - descriere pe care astăzi unii comentatori moderni o interpretează ca reprezentând decolarea sau aterizarea unei nave extraterestre văzută prin ochii unui primitiv!!! -, profetul Ezechiel sau Ioan, autorul Apocalipsei, până la autori ce au trăit mai aproape de zilele noastre sau chiar în zilele noastre, precum Jacob Bohme, Emmanuel Swdendborg, Hellen Blavatsky, Annie Besant, C.W Leadbeater, Rudolf Steiner sau Barbara Ann Brenenen.     Într-adevăr, limbajul omenesc - creaţie a omului care nu este conştient decât de lumea fizică prin intermediul organelor de simţ - este destul de sărac pentru a exprima fenomene ce se produc la un alt nivel al realităţii decât cel material, iar unele comparaţii sau analogii de care se serveşte oricine vrea să comunice astfel de experienţe clarvăzătoare sunt adeseori considerate naive sau neverosimile.     Oricine încearcă să comunice experienţe sau fenomene care se produc pe un alt nivel al realităţii întâmpină greutăţi în exprimarea şi comunicarea acestora în limbajul omenesc. Dar, chiar şi în acest caz, limbajul sărac nu poate împiedica cunoaşterea reală - chiar dacă parţială - a unui fenomen, indiferent la ce nivel al realităţii se manifestă el.     Autorii acestei cărţi sunt pe deplini conştienţi de faptul că realităţile percepute pe un alt palier al cosmosului spiritual au un grad extrem de mare de complexitate, iar limbajul omenesc, mult prea sărac, nu le poate reda cu fidelitate. Acesta este motivul pentru care autorii acestei cărţi au încercat, pe de-o parte, să adapteze limbajul unui astfel de demers, iar pe de altă parte, atât cât a fost posibil, au folosit limbajul aflat astăzi în uz şi împărtăşit pe scară largă de autorii consacraţi, împrumutând termeni, formulări, sintagme sau expresii devenite uzuale.     Dar, chiar dacă de-a lungul acestei cărţi pot fi întâlnite expresii, formulări sau sintagme consacrate în literatura de specialitate, nu trebuie uitat nici o clipă că toate experienţele descrise în această carte îi aparţin lui Eugen şi că cel ce aşterne pe hârtie aceste rânduri nu face altceva decât să reflecte în scris cât mai coerent posibil, într-un limbaj cât mai adaptat subiectului, anumite experienţe desfăşurate la un alt nivel al realităţii.     Şi, după cum se va putea remarca de-a lungul întregii lucrări, experienţele şi evenimentele descrise în continuare nu sunt şi nici nu au cum să fie copiate din alte lucrări pentru simplul motiv că cele descrise mai departe reprezintă un fapt de cunoaştere aproape unic, care, cel puţin după cunoştinţa noastră, n-a mai fost descris de alţi autori decât, cel mult, simbolic sau filozofic. De aceea, descrierea experienţelor va fi axată asupra aspectelor concrete, care nu au cum să fie cunoscute decât direct şi nemijlocit.     Pentru o mai bună înţelegere a celor ce urmează, suntem datori încă de la început 49
să facem câteva precizări generale asupra unor termeni pe care-i vom folosi mai departe.     În primul rând vom folosi termenul de cosmos spiritual sau cosmos integral pentru a desemna toate palierele existente în cosmos, din care planul fizic, lumea materială pe care noi o cunoaştem atâta timp cât trăim într-un trup fizic, este doar o mică parte. Considerat din punctul de vedere al unui om care trăieşte în planul fizic - singurul mod din care se poate face o apreciere - se poate spune, grosso modo, că, cosmosul integral este format din două aspecte distincte.     Primul aspect al cosmosului integral este format din planul fizic, adică din ceea ce de regulă, printr-un termen generic, a primit numele de continuumul spaţiotemporal 3+1, adică planul în care noi, oamenii, trăim şi ne ducem existenţa. Noi percepem acest plan prin intermediul organelor de simţ, în stare de veghe, şi îl putem analiza prin intermediul intelectului şi raţiunii. Acest nivel al cosmosului integral reprezintă planul în care ne desfăşuram existenţa în timpul existenţei de spirit încarnat. Acest aspect al cosmosului integral este nivelul existenţial al cosmosului.     Al doilea aspect al cosmosului integral, care pentru foarte mulţi oameni este doar o ipoteză - şi este foarte bine că se întâmplă acest lucru, pentru că fiecare lucru trebuie aflat sau experimentat la timpul său - este format dintr-un nivel al realităţii care depaşeşete spectrul perceptiv specific organelor fizice de simţ şi stării de conştienţă specifică veghei. Acest aspect al cosmosului integral poate fi, însă, foarte bine analizat prin intermediul intelectului şi raţiunii. Iar pentru a desemna nivelul realităţii care scapă cercetării normale prin intermediul organelor de simţ, vom utiliza termenul generic de aspect ortoexistenţial al cosmosului integral. Nivelul ortoexistenţial poate fi considerat a fi "existenţa din afara universului material". În acelaşi timp, ortoexistenţa este sursa universului material. Nivelul ortoexistenţial este nivelul imediat superior nivelului existenţial, adică al continuumului spaţiotemporal pe care-l considerăm a fi lumea fizică sau lumea noastră. Pentru a desemna acest aspect al realităţii, de cele mai multe ori, autorii consacraţi au folosit termenul lumea spirituală.     Nivelul ortoexistenţial al cosmosului integral este format din mai multe regiuni, lumi sau planuri : lumea eterică, lumea sufletească sau astrală, lumea spirituală sau lumea cauzal-arhetipală. Toate aceste lumi sau planuri diferite, luate împreună, formează domeniul realităţii care scapă simţurilor omeneşti, fiind situate în afara stărilor de conştiinţă şi de conştienţă pe care oamenii le manifestă în planul fizic existenţial şi care formează ceea ce numim aspectul ortoexistenţial al cosmosului integral.     Datorită faptului că la nivelul ortoexistenţial al lumii există mai multe planuri, paliere sau lumi, distincte între ele, vom considera că fiecare palier sau nivel reprezintă un salt cuantic faţă de nivelul imediat anterior. Astfel, vom cosidera că fiecare plan sau nivel ortoexistenţial este situat pe un nivel cuantic superior decât cel anterior. Astfel, planul sau palierul eteric este situat la nivelul cuantic imediat superior lumii materiale, nivelul astral la nivelul imediat superior nivelului eteric, nivelul spiritual-arhetipal la nivelul cuantic imediat superior nivelului astral şi aşa mai departe. Fiecare plan sau palier poseda propriile sale legi de funcţionare mai mult sau mai puţin diferite de nivelurile anterioare.     Privit din punctul de vedere al lumii în care trăim, al pământului ca planetă materială, nu putem să raportăm experienţele extrasenzorială şi spirituală a lui Eugen decât la limitele planetei Pământ. Astfel tot ce se va spune mai departe despre aspectele ortoexistenţiale nu se referă decât la planeta Pământ, deci la ceea ce am definit anterior a fi Terra aurica.     Despre alte planete sau sisteme planetare nu se pot spune prea multe lucruri, opinia unor autori moderni care povestesc în cărţile lor că s-au depalasat pe planete îndepărtate, pe alte sisteme solare sau în alte constelaţii şi că au luat contactul cu civilizaţii extraterestre, pare, cel puţin pentru autorii acestei cărţi, destul de neverosimilă. Respectivii autori ar trebui să cerceteze mai îndeaproape cine sunt de 50
fapt entităţile cu care iau contact şi care este motivul pentru care li se serveşte o astfel de explicaţie ştiinţifico-fantastică. Mai mult decât atât, respectivii autori ar trebui să nu uite că natura aspectului ortoexistenţial cosmic se revelează şi în funcţie de structura subconştientă a celui ce realizează demersul cognitiv.     Pământul, la fel ca şi fiinţa omeneasca, nu este format numai din "trup" -corpul cosmic geofizic, despre care cunoaştem atâtea lucruri, datorita cercetărilor ştiinţifice absolut necesare în acest moment al demersului cognitiv al umanităţii -, ci şi dintr-un aspect ortoexistenţial. Precum omul are un trup fizic, un corp eteric, un corp astral etc, tot astfel şi planeta pe care locuim posedă un corp eteric, un corp astral, etc. Ceea ce este sus este jos şi ceea ce este jos este sus, spune un vechi proverb atribuit lui Hermes.     Astfel, la nivelul pământului, se poate vorbi despre mai multe paliere sau "lumi", fiecare dintre aceste paliere fiind populat de anumite entităţi specifice. Vorbind la modul general, este vorba despre trei mari paliere - paliere care sunt denumite "lumi" de unii cercetători, - palierul eteric, palierul astral şt palierul spiritual     Toate aceste lumi sau paliere fac parte din structura aurică a Pământului, a cărei limită este situată, în spaţiul nostru, dincolo de Lună, cam la jumătatea distanţei dintre satelitul nostru natural şi planeta Marte. Toate aceste paliere distincte - eteric, astral, spiritual - formează ceea ce numim Terra Aurica, aura planetei Pământ.     Astfel, pentru a înţelege într-un mod corect cele ce vor fi afirmate mai departe, cititorul este rugat sa îşi reprezinte planeta Pământ înconjurată de un fel de aură imensa, aură ce se întinde dincolo de satelitul natural al Pământului, Luna, până la jumătatea distanţei dintre satelitul nostru natural şi planetă vecina. Astfel, globul terestru este aşezat în mijlocul unei aure imense la fel cum trupul material al omului este aşezat în mijlocul aurei sale, iar acest sistem vast, care este globul terestru fizic şi aura sa, formează Terra aurica.     Planul fizic este suficient de cunoscut pentru a mai vorbi despre el. Despre globul terestru, ştiinţa modernă a furnizat numeroase informaţii, astfel încât aspectele materiale  ale globului  terestru  sunt arhicunoscute  încă din clasele primare. Atunci când, din punctul de vedere al unui clarvăzător, vorbeşti despre planul material, nu trebuie trecută cu  vederea contrapartea eterică a lumii materiale, care nu este însă o lume sau un plan cuantic în sine, ci doar o interfaţă a planului material, în care sunt vizibile contrapărţile eterice ale tuturor obiectelor şi fiinţelor care trăiesc în limitele lumii materiale.     La graniţa planului fizic există o realitate ortoexistenţială complexă, despre care, deocamdată, Eugen nu cunoaşte prea multe lucruri şi, probabil, nici nu este bine să cunoască: este vorba despre Oceanul gândurilor reziduale.     Oceanul gândurilor reziduale este un fel de coş de gunoi al gândurilor nefolositoare emanate de fiinţele umane, în care nici un om cu mintea întragă nu are ce căuta. Oceanul gândurilor reziduale, locul unde se adună, condensată, într-o stare haotică, gândurile nefolositoare ale oamenilor, este ceea ce Carl Gustav Jung denumea "inconştient colectiv". În acest loc, oamenii nu prea au de ce să pătrundă, dacă nu vor să înnebunească.     Planul eteric - ceea ce vom denumi Terra eterică - este primul palier al cosmosului spiritual, situat imediat după planul material. La fel ca şi planul material, Lumea eterică este o lume tridimensională, oarecum asemănătoare lumii materiale. Pentru a ajunge în planul eteric, oamenii trebuie să treacă printr-un fel de Tunel.     Palierul eteric este un domeniu al cosmosului spiritual care, de cele mai multe ori, din păcate, a fost ignorat cu desăvârşire, iar când nu a fost pur şi simplu ignorat, a fost prezentat ca fiind neimportant, specificându-se totuşi faptul că în acest domeniu al cosmosului spiritual se afla doar spiritele naturii, entităţile care au grijă de natură.     Dincolo de planul eteric, de care o desparte o Poartă, dincolo de care se află un fel de apă mare sau de fluviu, se află planul sau palierul astral. În terminologia adoptată astăzi de majoritatea cercetătorilor, planul astral a primit numele de Lumea de dincolo 51
sau Lumea astrală.     În lumea astrală merg sufletele decorporate ale oamenilor, după ce trec prin procesul morţii trupeşti. Unii numesc acest domeniu al Terrei aurica prin termenul sanscrit de Kamaloka, Lumea dorinţei. Planul astral are, la rândul său, mai multe subplanuri distincte, fiecare dintre aceste subplanuri fiind situat pe un nivel cuantic diferit faţa de cel anterior,     De remarcat, palierul astral este diferit de cel fizic, dar şi de cel eteric, datorită faptului că la acest nivel lipseşte componenta timp, iar dimensiunile spaţiale sunt diferite de cele ale lumii fizice. După unii comentatori moderni, palierul astral are mai mult de trei dimensiuni spaţiale, dar acest aspect este, deocamdată, discutabil. Oricum, configuraţia spaţio-temporală a astralului este diferită de cea a lumii fizice, asemănându-se oarecum cu caracteristicile spaţio-temporale în care se desfăşoară unele dintre visurile noastre.     Deasupra Lumii astrale - termeni precum "deasupra" sau "superior" trebuie luaţi doar în sens figurativ, limbajul omaenesc, după cum specificam anterior, este incapabil de a descrie în mod corect natura unor aspecte ale cosmosului ortoexistenţial - se află un alt palier al cosmosului spiritual: palierul cauzal-spiritual. Despre acest palier există mult prea puţine informaţii, iar natura acestui palier ortoexistenţial este mult prea diferită chiar de natura lumii astrale pentru a putea vorbi despre el în termeni clari, adaptaţi înţelegii omeneşti. În terminologia teozofică de origine hindusă, acest palier a fost denumit Devachan.     Efortul nostru în investigarea tainelor Terrei aurice se va desfăşura cu precădere asupra palierului eteric, Terra eterică, "specialitatea" lui Eugen şi doar tangenţial asupra palierului astral sau spiritual. Dacă, în literatură apărută în secolul XX, despre palierul astral există destul de multe informaţii, despre palierul eteric există foarte puţine, iar cele care există sunt discutabile.     Această scurtă trecere în revistă cu privire la structura aspectului ortoexistenţial al lumii şi a alcătuirii Terrei aurica nu ar fi însă completă dacă nu am da cuvântul şi Entităţilor din Lumea eterică. Astfel, Entităţile din lumea eterică vorbesc despre cele şapte lumi ale creaţiei.     "La început", afirmă Entităţile din Lumea eterică, se află Sfera nemanifestatului, Reşedinţa lui HAUTI - HAUTI fiind numele acordat în lumea eterică Celui Preaînalt: Dumnezeu.                                                                                Sfera nemanifestatului, Palierul (a)cosmic al lui HAUTI, nu are un număr în succesiunea de lumi, astfel că nu putem să o numim "prima", ea fiind cu desăvârşire în afara manifestării. Calificativul "prima" desemnează de reguli primul element al unui şir, primul număr raţional sau primul element al unei serii. În acest caz, Sfera lui HAUTI nu poate fi prima, ea fiind în afara manifestării.     Prima lume este ceea care poartă numele de Lumea manifestării lui HAUTI. Aceasta este Lumea Divină - lumea în care se manifestă Divinitatea -, singura lume în care poate fi cunoscut aspectul manifestat al Celui Preaînalt.     A doua lume este Lumea creaţiei Îngerilor, numită uneori în termeni omeneşti Lumea spiritelor Virgine, a treia lume este Reşedinţa Îngerilor, a patra lume este Lumea Perfecţiunii sau Lumea arhetipurilor. În fine, a cincea lume este Lumea stăpânită de Lucifer. A şasea lume este Lumea oamenilor de pe planta Pământ - ceea ce noi numim Terra Aurica.     Această clasificare pe care au comunicat-o entităţile din lumea eterică poate fi regăsita şi în doctrinele ezoterice din lumea oamenilor. Are deocamdată mai puţină imporianţă dacă, pentru a desemna aceste lumi, vom folosi diferite terminologii, dacă de exemplu vom folosi terminologia creştină, terminologia ebraică sau terminologia hindusă.     Astfel, kabbala ebraică vorbeşte despre Sefiroţi şi despre Arborele vieţii, mai precis despre proiecţia macrocosmică a Arborelui vieţii. Doctrinele ezoterice hinduse amintesc 52
despre lokasuri: lokasul lui Brahma, lokasul lui Shiva etc. Dar, orice denumire am folosi, valabilă în orice sistem doctrinar, este vorba despre aceleaşi realităţi ortoexistenţiale macrocosmice amintite de entităţile din Lumea eterică.     Actualmente, omul trăieşte numai în propria sa lume - lumea materială, fiind conştient doar de sine, dar în viitor, omul se va putea manifesta în şase lumi, iar canalul de contact cu aceste lumi este activarea chakrelor. Actualmente, doar Iisus Hristos se poate manifesta în şase lumi.     În viitor, omul va putea, trăind pe pământ, să fie conştient de toate cele şase lumi cosmice, începând cu Lumea materială terestră şi terminând cu Sfera manifestării lui Hauti, adică va urma exemplul lui Iisus Hristos, marele deschizător de drumuri, care este Alfa şi Omega evoluţiei. Dar, pentru aceasta, omul va trebui să se pătrundă pe Calea deschisă de Iisus Hristos, Calea Iubirii şi să-l cunoască intim, "în inimă" pe Hristos-Dumnezeu.     În timpurile viitoare, omul va putea cunoaşte - va fi conştient şi va trăi efectiv - simultan în toate cele şase planuri cosmice, adică în toate cele şase lumi manifestate. El îi va putea cunoaşte cu adevărat - adică se va identifica auric şi spiritual - pe toţi ceilalţi oameni. De asemenea, omul îi va cunoaşte pe toţi ceilalţi locuitori supraumani ai acestor lumi. În cele din urmă, toţi oamenii îl vor cunoaşte pe Dumnezeu - HAUTI - prin creaţia Sa. Ultima etapă a evoluţiei umane va semăna cu o fotografie de familie a întregii creaţii care se va regăsi în Creatorul său.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.