sâmbătă, 4 martie 2017

Cele sapte clase evolutive


 Oamenii pot fi, asadar, clasificati in sapte tipuri evolutive, in functie de nivelul de urcare a energiei vitale pe canalul Sushumna. Mersul evolutiv uman se desfasoara dupa principiul termometrului evolutiv, ceea ce constituie paradigma fundamentala a evolutiei umane.  Energia vitala - rezultanta evolutiva - este tinuta astazi in frau de energia vitala a sufletului. Prin urcarea energiei vitale prin canalul Sushumna chakrele incep treptat sa functioneze. Trebuie precizat ca este vorba despre punerea in functiune a chakrelor prin urcarea energiei vitale si nu despre activarea chakrelor prin intermediul lui Kundalini. Despre activarea chakrelor prin trezirea lui Kundalini nu se poate inca vorbi. Intrucat oamenii se impart in sapte tipuri evolutive distincte, este de la sine inteles ca, pentru a cerceta modul in care are loc dezvoltarea si maturizarea lor aurica, trebuie sa tinem cont de anumite particularitati specifice fiecarui tip in parte. Datorita faptului ca oamenii sunt atat de diferiti, procesul dezvoltarii aurice poate fi descris doar daca simplificam intregul proces la liniile directoare generale. Plecand de la premisa fundamentala rezultata din analiza sistemului auric uman - dupa care viata are un sens pentru toti oamenii, nimeni nu este lasat la bunul plac al fortelor oarbe, iar existenta cotidiana a fiecarui individ reprezinta suprema forma de initiere - patrundem astfel chiar in esenta modului de intelegere a omului si a existentei sale intrupate. Iar daca viata are un sens pentru toti oamenii, daca evenimentele vietii fiecarui om reprezinta etape necesare si obligatorii ale desavarsirii, inseamna ca, la nivel colectiv, la nivelul istoriei umanitatii, evenimentele au un sens, reprezentand etape necesare si obligatorii ale mersului evolutiv. In consecinta, daca se poate vorbi despre sapte tipuri evolutive la nivel individual, inseamna ca si istoria umanitatii poate fi impartita in sapte etape distincte, fiecare etapa avand particularitati specifice, in functie de nivelul evolutiv al majoritatii indivizilor. Astfel, se poate vorbi despre sapte clase evolutive atat din punct de vedere colectiv-istoric, cat si din punct de vedere individual.     
Prima etapa a traiectului evolutiv uman prin Terra aurica - omul din clasa intai evolutiva a Scolii vietii - presupune intruparea ca fiu al femeii si trecerea prin prima Poarta, Poarta Pamantului, adica muladhara. Omul din clasa intai, care se afla la primele sale incarnari, este legat de elementul pamant si de aspectele pur materiale ale existentei terestre. Culoarea specifica a corpului duh ce apartine unui om din prima clasa evolutiva este culoarea metalului topit, culoarea Soarelui la rasarit, alfa evolutiei umane.Simultan cu intrarea in functiune, in mod treptat, a celor patru petale ale chakrei muladhara, corpul duh al omului din prima clasa evolutiva isi modifica culoarea de baza, de la nuanta metalului topit la rosu. Omul din clasa intai evolutiva, nu are constiinta a ceea ce percepe si traieste, ci doar constienta faptului ca traieste. Atat constiinta, cat si constienta sunt manifestarile celor doua corpuri care tin de suflet - corpul constientei si corpul constiintei. Prin incarnari repetate, omul dobandeste din ce in ce mai multa constiinta. Nivelul energetic general al aurei omului din clasa intai evolutiva este scazut, iar mirosurile sunt neclare si amestecate. Aura omului din clasa intai este formata din atomi originari de forma unor cubulete de lumina, care se misca greoi si haotic. Corpul constientei se misca cu dificultate prin aura, ceea ce inseamna ca atentia si capacitatea de focalizare a atentiei este foarte redusa. Acest fapt se poate remarca la nivelul alchimiei aurei: atomii originari de forma sferica ai corpului constientei strabat cu greu atomii de forma cubica ai celorlalte corpuri aurice. 

Prima clasa evolutiva presupune inceputul cunoasterii mediului si efortul din partea sufletului de a fi constient de ceea ce il inconjoara. Ingerii Veghetori din lumea eterica, care se exprima intr-un mod diferit de limbajul uman, spun ca, in prima clasa evolutiva, omul capata "cunoasterea constientei" cu privire la ceea ce ii indica organele de simt: natura si fiintele. Actualmente, oamenii din prima clasa evolutiva sunt rari, iar in cazul in care se nasc, nu traiesc foarte mult. La inceputul evolutiei, omul are nevoie, dupa cate se pare, de nasteri si de morti repetate la intervale scurte, pentru a putea urca cat mai repede pe al doilea palier evolutiv. Pentru a ne face o idee despre modul in care arata un om din prima clasa evolutiva, probabil ca trebuie sa ne imaginam cum aratau paleantropii.Treptat, omul din prima clasa evolueaza neincetat prin cucerirea unor experiente de viata variate, care presupun nasteri si morti repetate; paralel, energia vitala - rezultanta evolutiva - urca pe Sushumna pentru a patrunde in chakra svadistan, ceea ce corespunde inceputului celei de-a doua clase evolutive.     

La omul din cea de-a doua clasa evolutiva - omul centrat in svadistan - rezultanta evolutiva urca pe Sushumna pana in apropierea ombilicului. Corpurile aurice ale omului din a doua clasa evolutiva sunt formate din atomi originari ceva mai sfericizati. Muchiile si laturile atomilor originari se sterg din ce in ce mai mult, datorita ciocnirilor si frecarii repetate, generate de efortul omului de a fi din ce in ce mai constient de sine si de lumea care-l inconjoara. La omul din cea de-a doua clasa evolutiva apare corpul constiintei, care nu exista la omul din clasa intai. La omul clasei a doua evolutive, intre corpul constientei si corpul constiintei se formeaza o diferenta de potential: corpul constientei este incarcat cu energie negativa, iar corpul constiintei este incarcat cu energie pozitiva. Aparut primul, corpul constientei este mereu cu o treapta mai sus decat corpul constiintei. Astfel, in momentul formarii corpului constiintei, corpul constientei se afla deja pe cel de-al doilea nivel. In momentul in care constiinta percepe ceva nou, la nivelul corpului constientei are loc un flash energetic, semn ca omul constientizeaza acel ceva.
Din punctul de vedere al alchimiei aurice, atomii sferici se misca mult mai usor printre atomii cubici. Modificandu-si structura aurica prin activitatea corpurilor constientei si constiintei, omul evolueaza neincetat. A doua clasa evolutiva presupune prima constientizare a Eului: omul se distinge de mediu pentru a deveni un Eu; dupa cum se exprima Ingerii Veghetori, constientizarea Eului presupune "cunoasterea constientei", indicand ca omul este o persoana distincta de mediu si de celelalte fiinte vii. Ingerii Veghetori mai afirma ca "omul cunoaste ca este constient, iar datorita acestui fapt apare ceva nou, inexistent anterior: constiinta si cuvantul. Devenind constient de constiinta, omul incepe sa combine invataturile primei clase evolutive cu invataturile celei de-a doua". In a doua clasa evolutiva, in afara constientei care aparuse pe primul nivel, apare deci un element nou: constiinta. Omul devine constient de sine si de lume sau, altcumva spus, constientizeaza sinele si lumea. Prin functionarea celei de-a doua chakre, omul devine constient nu numai de sine, ci si de puterea sa trupeasca. In perioada istorica in care oamenii au devenit constienti pentru prima oara de puterea lor fizica, trupurile erau foarte robuste. Manifestarea puterii brute in lumea oamenilor a determinat un nou sentiment, mandria, care este foarte mare la cei situati pe acest nivel evolutiv. Dupa cum se exprima  Ingerii Veghetori, "atunci a existat cel mai puternic corp fizic (din istoria umanitatii); acesta a dus la cunoasterea constientei (dobandirea constientei) acestui fapt. Atunci a aparut puterea si manifestarea ei, iar rezultatul a fost mandria". 
In primele doua clase evolutive, constientizarea sau "cunoasterea constientei" este legata de natura si de ceilalti oameni. In prima clasa evolutiva, omul are cunoasterea constientei pamantului, adica a ceea ce, astazi, desemnam prin termenul generic de natura. Prin natura intelegem pamantul si tot ce cuprinde el: minerale, vegetale, animale. Clasa a doua permite "cunoasterea constientei" oamenilor, atat in cadrul relatiilor sociale, cat si prin intermediul partenerului de viata: sotul ori sotia. In cea de-a doua clasa evolutiva, culoarea corpului duh este portocalie, de la portocaliul ce bate spre rosu, specific primului trimestru sau primei petale a chakrei svadistan, pana la portocaliul deschis ce tinde sa se transforme in galben, specific intrarii in functiune a ultimei petale. Chakra svadistan are sase petale, deci se poate vorbi despre sase trimestre evolutive,fiecarui trimestru corespunzandu-i o nuanta in plus, reflectata la nivelul corpului duh. Din punct de vedere istoric, a doua clasa evolutiva corespunde epocii arhaice, in care omul se despartea de impulsurile primare, generate de sexualitatea exacerbata specifica copilariei umanitatii si de societatea matriarhala in care erau adorate zeitele materne, simbol al fertilitatii universale.     

A treia clasa evolutiva presupune dezvoltarea mentalului si a tot ce tine de el, inclusiv caracteristicile negative. A treia faza a evolutiei omului presupune, inainte de toate, inceputul intelegerii lumii si a sinelui propriu prin intermediul mentalului, iar nu doar instinctiv, precum in primele doua clase. La nivel individual, in aceasta clasa evolutiva, paralel cu inceperea functionarii petalelor chakrei manipura, are loc dezvoltarea corpului mental inferior, a intelectului, a "desteptaciunii", a capacitatii de a investiga natura si mediul social, de a face descoperiri, de a interpreta lumea. La nivel colectiv, a treia clasa evolutiva corespunde epocii de avant a culturii si a stiintei; intr-un cuvant a cunoasterii exclusiv pe cale intelectual-rationala. A treia clasa evolutiva este epoca marilor filosofi - philosophus, iubitorii de intelepciune - epoca marilor savanti, a marilor conducatori politici, a marilor descoperiri, a marilor inventii, a marilor calatorii, a cunoasterii rationale la superlativ. A treia clasa evolutiva implica, de asemenea, experimentarea egoismului; ceea ce presupune din partea omului "cunoasterea constientei ca este inselat sau ca inseala" - dupa cum se exprima  Ingerii Veghetori. In clasa a treia, omul da piept cu perfidia, cu fatarnicia, cu egoismul, cu mandria excesiva si devine constient de faptul ca inseala sau ca este inselat. Relatiile sociale, relatiile Eu/Lume si Eu/alt-Eu, formeaza un ansamblu complex de interconexiuni aurice. Principala caracteristica a celei de-a treia clase evolutive consta in manifestarea egoismului. Reflectarea celei de-a treia clase evolutive in istoria umanitatii a constituit-o epoca marilor razboaie de cucerire si de expansiune, epoca marilor state hegemoniste din antichitatea Orientului apropiat sau indepartat, apoi din Europa - epoca ce a culminat cu formarea Imperiului roman, cu formarea constiintei de cetatean si, ulterior, cu formarea principalelor puteri politico-militare ale Evului Mediu european.Ultimul avatar al celei de-a treia clase evolutive este epoca moderna, in care s-au format, pe fundalul vechilor structuri, natiunile actuale. Intr-un viitor nu prea indepartat, vechile organizari economico-politice si sociale, specifice celei de-a treia clase evolutive, se vor stinge, pentru a face loc unei alte organizari economico-sociale, care nu este insa globalizarea, ci ceva mult mai profund, legat in special de atingerea celei de-a patra clase evolutive, in care indivizii vor lucra prin chakra anahata. Culoarea corpului duh a oamenilor din cea de-a treia clasa evolutiva este galbenul, de la nuantele ce bat spre rosu-portocaliu   spre nuantele  ce bat spre  auriul flacarii  unei lumanari. Fiecare petala a chakrei manipura inseamna un trimestru de parcurs, inseamna o nuanta in plus la culoarea generala a corpului duh; inseamna, de asemenea, experiente noi de viata. Atomii originari din aura capata treptat forma sferica, ceea ce inseamna constientizarea lumii si a sinelui propriu. Parcurgerea trimestrelor anevoioase ale clasei a treia presupune si dezvoltarea corpului mental, al carui volum - la propriu - devine din ce in ce mai amplu, invaluind partea superioara a trupului pana la o distanta apreciabila. In clasa a treia evolutiva, cunoasterea se bazeaza exclusiv pe travaliul intelectului. Totusi, inteligenta excesiva, stiinta fara credinta, duce in fundaturi periculoase, caci mentalul este domeniul predilect de actiune al fiintelor luciferice...     

In clasa a patra, care corespunde cu intrarea in functiune a chakrei anahata si urcarii corespunzatoare a energiei vitale, compozitia aurei este formata aproape in totalitate din atomi originari sferici, fiind astfel asemanatoare cu cea a corpului constiintei.Treptat, pe masura ce omul parcurge cele douasprezece trimestre, echivalente celor douasprezece petale, chakra anahata intra in stare de functionare la parametrii optimi. Datorita faptului ca actul cunoasterii este rezultanta contopirii constientei cu constiinta, omul din clasa a patra intelege la justa valoare organizarea lumii si a fiintei umane in ansamblu. La oamenii din cea de-a patra clasa evolutiva, operatiunile specifice mentalului, care analizeaza, sintetizeaza si diseca doar in termeni de bine-rau sunt treptat inlocuite cu operatiunile mentalului superior. Treptat, oamenii din a patra clasa evolutiva se deschid catre lume printr-un efort cognitiv,care ar putea fi sintetizat intr-o singura expresie: iubire-intelepciune. Ca revers, a patra clasa evolutiva presupune cunoasterea constientei unui element nou: tradarea. Cei care trec prin aceasta clasa devin constienti de faptul ca minciuna si, in ultima instanta, tradarea "stau cu regele la masa". Tradarea se poate manifesta pe toate palierele existentei: in ceea ce priveste respectarea legilor subtile, in ceea ce priveste relatiile sociale cu semenii sau in ceea ce priveste familia. Paralel cu tradarea, a patra clasa evolutiva presupune cunoasterea unui alt element: angelicul, care este perceput difuz prin aura. Oamenii din cea de-a patra clasa evolutiva devin constienti, difuz la inceput, ca nu sunt singuri in univers, ca exista instante superioare, manifestate prin fiinte ingeresti. Oricat ar parea de straniu dupa modul de intelegere actual, intr-un fel, angelicul este legat de tradare, intrucat, in aceasta clasa evolutiva, omul este pus, prin imprejurarile vietii, sa isi declare deschis pozitia fata de tradare. Pozitia fata de tradare nu poate fi exprimata decat prin doua sentimente: ura si iubire.     
Prin manifestarea urii in cazul tradarii, omul alege sa cada sub influenta fiintelor luciferice. Prin manifestarea iubirii in cazul tradarii, omul ii iarta pe cei care l-au tradat si se alatura Fiilor Luminii si lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu.  Omul clasei a patra evolutive se afla in fata unei mari incercari interioare: trebuie sa aleaga. Alegerea este cruciala, intrucat a patra clasa evolutiva, care presupune activarea chakrei anahata, este punctul de intersectie a celor doua axe principale (in acest caz, omul este privit din fata) ce formeaza crucea omului: axa verticala ce uneste sahasrara cu muladhara si axa orizontala ce uneste chakra inimii, Shainiah - deschisa de Iisus Hristos - cu chakra anahata si cu chakra orgoliului.  Omul din clasa a patra evolutiva trebuie, precum Iisus Hristos acum 2000 de ani, sa-si poarte singur Crucea si sa aleaga, prin liberul sau arbitru, Calea. Crucea omului este o cruce interioara, iar caile ce se deschid in acest punct al periplului spiritual duc ori in Cer ori in Infern. Daca alege iubirea si iertarea, moderatia si viata cumpatata, omul isi pune in functiune chakra inimii, Shainiah, in care Iisus Hristos se uneste cu Dumnezeu. Daca alege calea egoismului, omul isi deschide chakra maron din partea dreapta si-l alege pe Lucifer. Se spune ca, in momentul in care, intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, vor exista suficienti oameni cu chakra egoismului in stare de functiune, lucind in sumbra culoare maron spre negru, se va putea incarna in lumea materiala insusi Lucifer, sub forma Antihristului.
Din punct de vedere istoric, a patra epoca, ce corespunde celei de-a patra clase evolutive, a inceput deja; totusi, apogeul este situat in viitor, dar nu atat de departe cum s-ar putea crede. In aceasta etapa evolutiva ce deja a inceput, oamenii sunt pusi in fata alegerii. Cum s-a spus adesea de catre vechii profeti si este consemnat in scrierile sacre, umanitatea se va scinda - de fapt, scindarea a si inceput. Unii oameni vor alege trufia, puterea, mandria, egoismul, iar ceilalti - desemnati in vechile scrieri prin formula "alesii" - vor alege SHAINIAH.     

Clasa a cincea aduce elemente noi in mersul evolutiv al omului. In clasa a cincea are loc intrarea in functiune a chakrei vishuddi. Simultan, se dezvolta corpul mental superior. Pe masura ce omul parcurge cele saisprezece trimestre corespunzatoare petalelor chakrei vishuddi, corpul duh dobandeste o frumoasa culoare albastra, devenind din ce in ce mai diafan. Dincolo de toate, in clasa a cincea evolutiva, omul are cunoasterea constientei ca a ales,in functie de ceea ce a ales, iubirea sau ura, omul se consacra uneia dintre cai: Calea lui Hristos sau Calea fiintelor luciferice. 
In functie de ceea ce alege, omul "invata sa-i invete" pe altii, devenind apostolul uneia dintre cele doua cai. Alegand calea cea dreapta, omul va patrunde in clasa a sasea evolutiva. In aceasta clasa evolutiva, pe masura activarii chakrei ajna, omul devine constient de Fiinta care l-a salvat, ridicandu-l din stadiul incipient. Aceasta Fiinta este Iisus Hristos, care salvandu-l pe om, a platit Pretul rascumpararii. In aceasta etapa evolutiva, omul incepe sa devina constient de Prezenta lui Iisus Hristos in Trupul de Slava si incepe sa intre in comuniune cu El. A sasea clasa evolutiva presupune dezvoltarea chakrei ajna, formarea unui corp duh de culoare violeta si atingerea punctului terminus al procesului evolutiv uman. Dincolo de aceasta treapta, nu se mai poate vorbi despre genul ontologic de om.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.