vineri, 6 ianuarie 2017

Perspective


Cercetarile mai mult sau mai putin recente asupra structurii aurice umane pun accentul doar asupra elementelor cantitativ-statistice: dimensiuni, culori, densitati etc. Intr-un fel, cercetarile respective cerceteaza aura umana ca pe un motor de masina, dupa normele metodologice specifice stiintei.     Este totusi de la sine inteles faptul ca nu se poate face o  analiza a structurilor aurei umane fara a tine cont de celelalte  planuri ale cosmosului spiritual, dupa cum nu se poate face o analiza pertinenta fara a se tine cont si de fiintele angelice care se manifesta in lumea eterica. De aceea, am considerat oportun ca descrierea constatarilor obtinute prin cea de-a doua vedere  de catre Eugen Nicolae Gisca sa fie realizata din doua puncte de vedere.                                                                                 Primul punct de vedere, care este sintetizat in prezenta  lucrare,  are  ca  obiect  de studiu    structura   energetico-informationala a fiintei umane considerata in sine, iar al doilea punct de vedere se refera la structura energetico-informationala a omului considerata sub aspectul raporturilor sale cu mediul, cu lumea in ansamblu, cu alti oameni si cu fiintele diriguitoare  ale cosmosului. Acest din urma punct de vedere va fi analizat  separat, intr-o lucrare viitoare.   Descrierea constatarilor obtinute prin clarvedere de catre Eugen Nicolae Gisca poate fi realizata prin doua metode de lucru:   una   dintre   metode   porneste   dinspre general   spre  particular, iar cealalta dinspre particular spre general. Una dintre metode porneste de la macrocosmos spre microcosmos, iar cealalta metoda pleaca de la microcosmos spre a ajunge la macrocosmos. Datorita specificului cercetarii lui Eugen prin clarvedere, am ales metoda ce pleaca de la microcosmos spre macrocosmos. Microcosmosul este, desigur, omul si alcatuirea sa aurica, iar fara intelegerea modului in care este structurat omul, nu se poate intelege nimic din macrocosmos.  Omul, ca structura materiala, energetica si informationala este copia intregului. Omul este imago mundi, un microcosmos care reflecta structura macrocosmosului - cosmosul spiritual. La fel ca si macrocosmosul, fiinta omeneasca este formata dintr-un aspect existential, care este corpul fizic si dintr-un aspect ortoexistential, format, la randul sau, din mai multe invelisuri energetice, care impreuna formeaza ceea ce numim aura.     Conceptia rezultata in urma demersului cognitiv realizat de catre Eugen releva faptul ca, in afara trupului fizic, exista mai multe structuri energetice. Preluand traditia statornicita de multa vreme, am considerat ca este bine ca aceste invelisuri aurice sa primeasca, cu toate, denumirea de corpuri. Se stie, denumirea de corp energetic nu a satisfacut pretentiile criticilor, ceea ce este perfect intemeiat, daca ne gandim ce inseamna in fond termenul de corp. Prin corp, ne-am obisnuit sa intelegem un corp material mai mult sau mai putin dens, care ocupa un loc in spatiu. Desigur, din aceasta perspectiva, invelisurile energetice nu prea au cum sa indreptateasca utilizarea termenului de corp. Cu toate acestea, Eugen poate remarca prin clarvedere faptul ca invelisurile energetice sunt situate pe un alt nivel cuantic decat trupul material, iar pe nivelul respectiv ele se comporta precum corpurile materiale in lumea fizica. Acesta este temeiul pentru care, pentru un clarvazator, folosirea termenului de corp poate intra in terminologia curenta. Cercetand fenomenele cu discernamant si cu atentie, beneficiind de asemenea si de explicatiile fiintelor din lumea eterica, se poate face o distinctie clara intre corpurile ce formeaza structura energetico-informationala a omului. De aceea, pentru a preintampina orice neintelegere a subiectului, am considerat ca este util sa desemnam prin termenul de aura toate corpurile energetico-informationale, invizibile perceptiei normale, care formeaza nivelul ortoexistential al fiintei omenesti. De asemenea, am considerat necesar sa introducem termenul de plan cuantic pentru a desemna acele niveluri perceptibile prin clarvedere de catre Eugen, care transcend planul fizic al cosmosului. In plus, pentru a evita orice intelegere eronata cu privire la fiinta omeneasca si la modul in care este alcatuita, in cele ce urmeaza vom prezenta principalele elemente constitutive ale fiintei umane din patru perspective, in functie de patru sisteme de referinta. Prima perspectiva este cea a modului in care se prezinta structura energetico- informationala a omului in limitele unei existente in lumea materiala, deci omul ca spirit incarnat in trup fizic. Aceasta perspectiva va fi intregita prin descrierea, in ordinea lor, a elementelor constitutive ale fiintei umane. A doua perspectiva este cea a modului in care se prezinta clarvederii structura energetico-informationala a omului atat inaintea nasterii in lumea materiala, cat si dupa moarte sau, cu alte cuvinte, cum apare omul... in afara trupului. 
A treia perspectiva din care poate fi cercetata aura omului este perspectiva planurilor cuantice. Fiecare structura a amplului sistem auric uman se afla dispusa in propria sa "lume", adica pe propriul ei nivel cuantic.     In fine, a patra perspectiva este cea functionala, in care componentele aurei umane vor fi analizate in dinamica manifestarii lor la omul incarnat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.